У 2017 році до Верховної Ради України надійшло 113,7 тисячі пропозицій, заяв і скарг громадян, що майже на 18 тисяч більше, ніж у 2016 році.

З них комітетами Верховної Ради України та Спеціальною контрольною комісією Верховної Ради України з питань приватизації опрацьовано 13,4 тисячі листів, депутатськими фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України розглянуто 5,4 тисячі пропозицій, заяв і скарг громадян.
До керівництва парламенту звернулися 2,3 тисячі осіб, із них до Голови Верховної Ради України А. Парубія — 1045 осіб.
Структурними підрозділами апарату Верховної Ради України розглянуто майже 95 тисяч звернень громадян.
Із загальної кількості пропозицій, заяв і скарг громадян, що надійшли на адресу Верховної Ради України впродовж звітного періоду, 9,5 тисячі є колективні, які підписали 404,6 тисячі осіб.
Із загальної кількості звернень, адресованих парламенту, 51 відсоток надійшов поштою, 30 відсотків отримано за допомогою засобів електронного зв’язку, 13 відсотків прийнято на особистому прийомі, 3 відсотки одержано засобами телефонного зв’язку, по одному відсотку надіслано від інших органів, установ та організацій та передано через уповноважених на те осіб.
Відповідно до інформації, наданої секретаріатами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, впродовж звітного періоду до народних депутатів України восьмого скликання, їх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 412944 виборці, розглянуто 127919 письмових звернень, проведено 27002 особисті прийоми та 34657 зустрічей із виборцями.
Упродовж 2017 року до місцевих рад, їх виконавчих органів звернулися майже 3,6 мільйона громадян, у тому числі на особистому прийомі побували 1,8 мільйона осіб. За цей період у регіонах одержано майже 129 тисяч колективних звернень, які підписали 1,8 мільйона осіб. Загалом минулого року у зверненнях громадян до органів місцевого самоврядування порушено 3,6 мільйона питань.
Аналіз статистичних даних у розрізі регіонів свідчить про збільшення кількості пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України, які надійшли впродовж минулого року із Закарпатської — 12,6 тисячі (+11,1 тисячі), Харківської — 15,8 тисячі (+5,3), Черкаської — 8,9 тисячі (+3,8), Дніпропетровської — 7,8 тисячі (+2,1 тисячі), Волинської — 1,6 тисячі (+440), Вінницької — 2,6 тисячі (+399) областей. Водночас дещо зменшилась кількість звернень громадян, які надійшли з м. Києва (23,1 тисячі (-3,1 тисячі), Львівської (4,7 тисячі (-652), Сумської (1,1 тисячі (-467), Хмельницької (1,4 тисячі (-440), Полтавської (4,3 тисячі (-405), Миколаївської (838 (-312), Кіровоградської (1,1 тисячі (-268) та Донецької (2,6 тисячі (-248) областей.
Серед авторів звернень, які зазначили своє соціальне становище, переважали заяви і скарги від пенсіонерів — 21 тисяча, безробітних — 17,7 тисячі, підприємців — 5,2 тисячі, працівників бюджетної сфери — 1,9 тисячі, осіб, які позбавлені волі чи воля яких обмежена, — 1,8 тисячі. Із загальної кількості громадян по захист і допомогу до Верховної Ради України впродовж 2017 року звернулися майже 8,7 тисячі осіб з інвалідністю I—III груп, 3,3 тисячі ветеранів праці, 1,6 тисячі дітей війни, 1,5 тисячі осіб з інвалідністю внаслідок війни.
У 2017 році у зверненнях громадян, що надійшли до Верховної Ради України, було порушено 164,6 тисячі питань, з яких понад 70 тисяч — питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян. З їх числа 24 відсотки — скарги на незаконні методи ведення слідства та тяганини зі слідством, 21 відсоток — скарги на дії працівників прокуратури, 13 відсотків — скарги на дії працівників поліції, 6 відсотків — скарги на дії суддів, судові рішення та вироки.
Високий рівень очікувань з боку більшості громадян щодо розв’язання нагальних соціально-економічних проблем у державі, зокрема, подолання корупції, стримання безробіття, зростання цін і тарифів, в тому числі на житлово-комунальні послуги, енергоносії, є головним чинником збільшення надходження значної кількості відгуків громадян щодо діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України. Упродовж 2017 року до Верховної Ради України їх надійшло 17,1 тисячі (+3,7 тисячі).
У звітному періоді у Верховній Раді України опрацьовано 15,6 тисячі звернень з питань соціального захисту. Понад четверту частину з них становили звернення з питань призначення, перерахунку, виплати трудової, соціальної пенсій, 24 відсотки — прохання про надання матеріальної допомоги для задоволення нагальних потреб громадян, 18 відсотків — пропозиції про зміни до соціального законодавства.
Упродовж 2017 року на адресу Верховної Ради України надійшло понад 6 тисяч звернень з питань діяльності органів місцевого самоврядування, 5,9 тисячі — фінансової, податкової та митної політики, 5,5 тисячі — охорони здоров’я, 5 тисяч — діяльності місцевих органів виконавчої влади, 4,9 тисячі — комунального господарства, 4,3 тисячі — житлової політики тощо.

Відділ з питань звернень громадян
апарату Верховної Ради України.
Інфографіку надано відділом з питань звернень громадян
апарату Верховної Ради України.