Часом трапляються ситуації, коли дитину нема з ким залишити: захворіла няня, почалися канікули чи несподівано оголосили карантин... У такі дні співробітники змушені брати дітей із собою на роботу. І тут виникає запитання: як поєднати виконання завдань із батьківськими обов’язками? Для багатьох це якщо не катастрофа, то, як мінімум, хаос. Однак існують і компанії, які називають family-friendly і в яких роботодавець передбачив наявність в офісі умов, що дають батькам змогу поєднувати роботу і виховання дітей. Міжнародний кадровий портал HeadHunter Україна дізнався, чого ж співробітники очікують від роботодавців у таких ситуаціях.

Потреба в спеціальних умовах для співробітників з дітьми існує, як підтверджують 64% опитаних. Серед них більшість висловилася за дитячі кімнати (58%) і/або міні-дитсадки при офісах (56%). 23% вважають, що роботодавець мав би подбати про тимчасову няню для дітей в офісі. 22% потребують наявності в офісах місць для годування, а 16% — спеціальних місць для зміни підгузок. 14% опитаних хотіли б мати на роботі спеціальні крісла для дітей. 9% зазначають, що було б непогано, якби в офісі був аніматор, який міг би розважити дітей, поки батьки працюють.
Незважаючи на такі потреби співробітників, практика створення сприятливих умов для присутності дітей в офісі досить рідкісна. 94% респондентів зазначили, що в їхніх компаніях таких умов немає взагалі. Подекуди є дитячі кімнати, аніматор, а також місця для зміни підгузок і годування. Однак це частіше виняток, ніж правило. Можливо, з часом ситуація зміниться. Працівники хочуть бачити готовність роботодавця враховувати не тільки робочі обов’язки, а й сімейні обставини, що іноді виникають. І у цьому разі забезпечення комфортних умов для співробітників із дітьми вигідне для обох сторін: працівник може спокійно працювати, знаючи, що дитина доглянута, а роботодавцю не потрібно думати, хто може тимчасово замінити співробітника, поки той вирішує свої сімейні проблеми.

Ю. П.