Замість зручності та безпеки пасажирам громадського транспорту в Херсоні пропонують тільки... підвищення тарифу на проїзд

У Херсоні назріває черговий конфлікт перевізників, пасажирів та муніципальної влади. На початку року підвищення вартості проїзду в маршрутках обласного центру з 3 до 4 гривень уже призвело до акцій протесту під міськрадою та судової тяганини. Тоді перевізники обіцяли поліпшити сервіс та виводити на вулиці більше нових автобусів. Але обіцянки не тільки залишилися «цяцянками» — стан справ із громадським транспортом лише погіршився. З необхідних шестисот автобусів фірми, що обслуговують маршрути, щодня виводять на 180—190 менше. Графіка руху повсюдно не дотримуються, а після восьмої години вечора дочекатись автобуса на зупинці годі навіть за подвійну ціну у вісім гривень.

Голова Ради підприємців Херсонщини Юрій Рожков.

Обурюються навіть підприємці

Такий «транспортний сервіс» уже став загрозою для ведення бізнесу. Тож підприємці Херсона зібралися на круглий стіл, щоб висловити категоричне невдоволення станом справ і висунути конкретні пропозиції щодо змін на краще.
— Маю власний магазин у віддаленому мікрорайоні. Але знайти гарних працівників — проблема. Адже торговельна точка зачиняється о дев’ятій годині вечора, і в цей час дочекатися пасажирського автобуса годі. А щодня платити за таксі жодної зарплати продавця чи бухгалтера не вистачить, — зауважила під час круглого столу громадський активіст Віра Токарєва.
— Схема маршрутів у Херсоні сформована так, що частина з них проходить через історичний центр міста. Унаслідок цього у спеку там просто немає чим дихати — така концентрація вихлопів. На мою думку, Херсону слід запозичити досвід Львова, де пасажирів у центрі перевозить дружній до екології електротранспорт, а вже до нього городян доправляють дизельні автобуси. Але для того, щоб люди не платили за дві поїздки в одному напрямку, треба запроваджувати єдиний квиток, який можна пред’явити і в автобусі, і в тролейбусі, — наполягає голова Ради підприємців Херсонщини Юрій Рожков. — «Стикування» маршрутів потребує також жорсткого дотримання графіка руху, а для цього необхідно впровадити диспетчерський контроль, який нині існує хіба що «на папері». Свого часу одна з фірм-перевізників придбала п’ятдесят джіпіес-трекерів для встановлення на свої автобуси й висловила готовність передати їх на обслуговування до єдиної диспетчерської, щоб там могли відстежувати дотримання графіка та інформувати про випадки його зриву. Але до цього так і не дійшло.

Гірший сервіс за більші гроші — це знущання

Показово, що підприємці запросили на свій круглий стіл і начальника міського управління транспорту, дорожньої інфраструктури і зв’язку Марину Віркун. Та вона сюди з невідомих причин так і не з’явилася. Вочевидь, міські чиновники не дуже поспішають узгоджувати з громадськістю свою позицію стосовно громадського транспорту. Та й ця позиція особливого захвату в городян не викликає.
Промовистий приклад «реформи», запропонованої днями робочою групою з перевірки маршрутів, яку створили після перегляду цін на проїзд згідно з розпорядженням міського голови Херсона Володимира Миколаєнка. Експерти визнали: щоб нормально обслуговувати пасажирів, тариф на проїзд знову треба підняти з чотирьох уже до восьми гривень. Однак пасажири зневірені: яка різниця, за чотири чи за вісім гривень очікувати по півгодини на зупинках та їздити в напхом напханих брудних салонах старих автобусів, вислуховуючи при цьому водійські матюки.

Сергій ЯНОВСЬКИЙ.
Фото автора.