Резонансним на черговій сесії Млинівської районної ради мало бути питання про дострокове припинення повноважень голови районної ради Богданом Писаком у зв’язку з його особистою заявою. Але кадрової сенсації не сталося: жоден із 27 депутатів, які взяли участь у голосуванні, не підтримав таких намірів Богдана Володимировича.

Власне, розгляд заяви Богдана Писака був тісно пов’язаний зі зверненням районної ради до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо проблем фінансування районних рад у тих районах, де 80 і більше відсотків сільських рад увійшли до ОТГ. Річ у тім, що в районах, де створено ОТГ, залишаються сільські ради, які перебувають поза тими територіальними об’єднаннями. У Млинівському районі Рівненщини дві такі сільради — Підгаєцька і Мальованська. Відтак залишається потреба здійснення представницьких функцій районною радою поза юрисдикцією ОТГ.
Утримання та здійснення повноважень районною владою здійснюється за рахунок податку на доходи фізичних осіб та базової дотації від сільрад, що не увійшли до складу ОТГ. Як наслідок такий «неповний» район стає фінансово неспроможним, а отже, не в змозі виконувати покладені на нього функції. Районні бюджети залишилися без достатніх джерел наповнення дохідної частини і стали розбалансованими.
Для забезпечення функціонування районних рад та виконання райдержадміністраціями делегованих повноважень щодо виконання програм соціально-економічного і культурного розвитку районів у 2019 році депутати Млинівської районної ради пропонують ініціювати зміни до Бюджетного кодексу України: як виняток там, де покриття об’єднаними територіальними громадами становить 80 і більше відсотків території району, знизити норматив зарахування ПДФО до бюджетів ОТГ та обласного бюджету на 10 відсотків (з 60 відсотків до 55, з 25 відсотків до 20) з подальшим спрямуванням виручених у такий спосіб коштів до районних бюджетів або ж розглянути можливість вирішення проблеми фінансування в таких районах шляхом надання цільової субвенції з державного бюджету.
На початок листопада у Млинівському районі в ОТГ входять 93 відсотки населених пунктів району. Також одна сільська рада — Мальованська — дала згоду на приєднання до Млинівської селищної ради і фактично на 2019 рік дохідну частину районного бюджету наповнюватиме лише одна сільська рада. А це означатиме фінансову діру в районному бюджеті.
Як можна здійснювати в таких умовах гарантовані Конституцією України повноваження? Водночас у районах, де не створено жодної ОТГ або їх кількість мінімальна, податкові надходження районних бюджетів не змінилися. Органи виконавчої влади, надавши сільським радам право об’єднуватися в ОТГ, залишили такі районні бюджети без необхідних надходжень до їх дохідної частини і відповідно до Бюджетного кодексу України не забезпечили такі районні бюджети жодними додатковими надходженнями або компенсаційними асигнуваннями з держбюджету.

Млинів
Рівненської області.