Гвинтокрил здійснив вимушену посадку на необладнаний майданчик.

А все тому, що у двигун вертольота залетів птах, що спричинило відмову одного з двигунів. Це не така вже й рідкість в авіації, тому льотчики добре знають, як правильно діяти у таких ситуаціях. Тож завдяки навченості екіпажу Мі-8МСБ-В успішно здійснив вимушену посадку на одному двигуні.

Командир візуально вибрав місце у польовій місцевості поблизу населеного пункту Іванків на Київщині та без проблем посадив машину.

Цього дня екіпажі вертольотів Мі-8 здійснювали планові польоти на гранично малих висотах, відпрацьовували вправи з курсу бойової підготовки на групову злітаність у складі пари.

Уже ввечері вертоліт своїм ходом прибув у місце постійної дислокації на двох працюючих двигунах.

У полі військові інженери провели необхідні роботи, перевірили роботу всіх систем, вузлів та агрегатів, і було прийнято рішення про переліт.

Зіткнення військових бортів із птахами — звична справа і часом стає державі у немаленькі кошти. Наприклад, минулого року навіть двигун на літаку довелось замінювати після «орнітологічної пригоди». Чутлива до пошкоджень турбіна моментально вийшла з ладу.

Над тим, щоб мінімізувати контакт із пернатими, працюють фахівці метеослужби командування Повітряних сил. Та і закордонні фахівці підтверджують важливість інвестиції у цю галузь. Кажуть, що один долар, вкладений у метеослужбу, економить військовій авіації мінімум вісім доларів.

Восени минулого року у період початку міграції птахів тепла погода трималася відносно довго. Птахи не надто поспішали у теплі краї, бо мали чим харчуватися на водоймах та суходолі. Це внесло свої корективи в льотні плани.

— Зіткнення із птахами є загальносвітовою проблемою. Фактор природи і сто років тому, і тепер впливає на безпеку польотів. Птахи не запитують нас, селяться там, де їм зручно, поблизу аеродромів зокрема, — розповідає начальник авіаційно-метеорологічної служби підполковник Іван Любченко. — Коли я служив у бригаді транспортної авіації, бачив, як на розпорядок польотів неабияк впливають птахи. Зграї ворон ночували в конкретному місці, бо там було тепліше, а кожного ранку після сходу сонця тягнулись на сміттєзвалище через аеродром. За півгодини до заходу сонця вони знову повертались. Тож командир знав, що в цей час небажано приймати літаки через високу ймовірність зіткнення.

Хоч від пташок і може бути багато лиха, борються з ними на аеродромах лише гуманними методами — відлякуванням механічними опудалами, дзеркальними кулями, біоакустичними установками... Все це робить територію непривабливою для пташок. Про жорстокі методи, типу пасток чи відстрілювань, не йдеться. Частіше за все пташки влітають у техніку влітку, а також у період осінньо-весняних міграцій.

Фото автора.