На знімку: після завершення ремонту «Гордіївський шлях» позбувся сумної слави найгіршої автомобільної дороги.

Невдовзі водії зможуть оцінити якість нового покриття.

А як бути з іншими дорогами? Адже результати більшості тендерів на їх ремонт заблоковано. Така проблема не тільки на Вінниччині. Хто і чому ставить перепони у справі відновлення доріг?

Нарікання на якість дорожнього покриття автомобільної дороги, що веде з Вінниці до села Гордіївка Тростянецького району, висловлював кожен, кому хоча б раз доводилося долати цю відстань. Дорога проходить територією п’яти районів — Вінницького, Липовецького, Іллінецького, Гайсинського та Тростянецького. Назву «Гордіївський шлях» отримала від однойменного села.

Дякуватимуть... колеса

— Про «Гордіївський шлях» як про найгіршу дорогу в області доводилося неодноразово чути з перших днів мого призначення на посаду, — зазначив голова Вінницької облдержадміністрації Владислав Скальський під час ознайомлення із завершенням ремонтних робіт. — Уже тому вирішив особисто переконатися в тому, наскільки якісно виконано ремонтні роботи. Сподіваюся, тепер відгуки будуть кардинально протилежні. Фахівці говорять про хорошу якість, автомобілісти це відчують під час руху.

Відновлювальні роботи з поточного середнього ремонту розпочали у 2019-му. Продовжили їх у березні нинішнього року, щойно настали погожі дні. За словами керівника державного підприємства «Служба місцевих автомобільних доріг у Вінницькій області» Володимира Костенка, підрядник виконував ремонт у два етапи: спочатку робили так звану подушку нижнього шару, далі настеляли покриття, що його дорожники називають «чорне шосе». Це удосконалене покриття полегшеного типу зі щебеневих та гравійних матеріалів, що оброблені рідкими органічними в’яжучими сполуками.

Крім того, виконали роботи з інженерного облаштування для безпечних умов руху транспорту, а в населених пунктах проклали тротуари вздовж проїжджої частини, висадили дерева.

Вкрай абсурдна ситуація

— Ми зіткнулися з проблемою оскарження тендерних процедур, — зазначив керівник області Владислав Скальський. — Абсолютна  більша кількість тендерів щодо виконання робіт із поточного, середнього чи капітального ремонту перебувають на розгляді в Антимонопольному комітеті. Втрачаємо дорогоцінний час. Вирішуватимемо, як діяти далі: продовжувати відстоювати результати публічних закупівель чи переоголошувати тендери згідно з новим законодавством про публічні закупівлі. Законодавець значно підвищив відповідальність за безпідставні скарги.

Як пояснили у Службі автомобільних доріг області, блокуються торги, оголошені службою, на сотні мільйонів гривень. Роблять це недобросовісні конкуренти.

Склалася вкрай абсурдна ситуація: кошти на ремонт виділено, підрядника визначено, а роботи не виконуються. Вони ж мають сезонний характер. Навіть якщо переоголошувати тендери, на це все одно потрібен час, до того ж значний. Рішення Антимонопольного комітету теж з’являться не скоро. Через недосконалість законодавства переможці тендерів на Вінниччині втрачають нинішні золоті дні для ремонту доріг.

Вінницька область.

Довідково

19 квітня 2020-го набрали чинності зміни до Закону «Про публічні закупівлі» та низки інших законів у сфері тендерних процедур. Ними запроваджуються нові правила для закупівель робіт і послуг. Посилено також відповідальність за безпідставне оскарження результатів тендерних процедур.

До речі

На Вінниччини на нинішній рік передбачено збільшення видатків на відновлення доріг місцевого значення. За інформацією Служби місцевих автодоріг, на ремонт шляхів заплановано виділити 1,2 мільярда гривень, торік цифра становила 800 мільйонів гривень. Крім того, залучено понад чотири мільйони гривень коштів із місцевих бюджетів низки територіальних громад шести районів області.

Фото з сайту Служби місцевих автодоріг у Вінницькій області.