Ключовим завданням реформи Державної служби з безпеки на транспорті (Укртрансбезпеки) є запуск системи автоматичного габаритно-вагового контролю (ГВК) на дорогах України із влаштуванням сучасних комплексів «Зважування у русі» (WIM). На цьому наголосив міністр інфраструктури Владислав Криклій під час презентації підсумків пілотного проекту з впровадження системи WIM на під’їздах до Києва.

«На початку липня за завданням Президента ми посилили контроль за дотриманням габаритно-вагових обмежень на дорогах. Лише за два місяці — червень і липень — працівники Укртрансбезпеки у співпраці з Нацполіцією перевірили удвічі більше авто, ніж за аналогічний період минулого року. Також удвічі зросла сума нарахованих коштів за перевантаження, вона становила майже 32 млн грн. Але нашою головною метою була і залишається повна автоматизація та цифровізація всіх процесів для виключення людського чинника. Ми розпочинаємо реформу Укртрансбезпеки, ключове завдання якої — запустити систему автоматичного ГВК на дорогах із влаштуванням сучасних комплексів «Зважування у русі», — наголосив очільник Міністерства.

«Майбутнє габаритно-вагового контролю саме за сучасними IT-рішеннями та WIM. Тому ми вже активно працюємо над запровадженням єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки, е-протоколу, е-ТТН, а також над системою зберігання та управління інформацією, отриманою із нагрудних камер інспекторів, що дасть змогу контролювати процеси перевірок. Крім цього, дуже важливий запуск системи Weigh Control, яка забезпечуватиме автоматичний збір даних з WІM, портів та стаціонарних ГВК, фотофіксацію відмови та розподіл надходжень від штрафів. Вдячний нашим міжнародним партнерам та Світовому банку за підтримку в цих питаннях і сподіваюсь на подальшу співпрацю», — додав Владислав Криклій.

Під час презентації також обговорювався план розширення мережі WIM та використання всіх технічних можливостей системи для збереження дорожньої інфраструктури України.

Участь у заході, як повідомляє урядовий портал, взяли комерційний радник та керівник комерційного відділу Посольства Канади в Україні Адам Барбалет, голова Укравтодору Олександр Кубраков, керівник проекту Світового банку Євген Булах, представники Уктрансбезпеки, фахівці та експерти галузі, громадськість і ЗМІ.

Пілотний проект з обладнання шести майданчиків автоматичного габаритно-вагового контролю «Зважування у русі» на дорогах навколо міста Києва та допоміжного офісу впроваджено в рамках співпраці України з Міжнародним банком реконструкції та розвитку.

Довідково

До кінця року по всій території України запрацює майже 50 комплексів автоматичного габаритно-вагового контролю «Зважування у русі» для забезпечення захисту доріг від руйнування. Ще 100 таких комплексів планується встановити до кінця 2021 року.