Інфраструктурний комфорт поліпшився для селян Вільного і Пожні Великописарівського району та Мезенівки Краснопільського. Реконструювали також 2-кілометровий відрізок шляху між двома районами та виїзд із Краснопілля. У роботі будівельники використовували високоякісні матеріали власного виробництва, які успішно пройшли тестування у незалежних лабораторіях.

Найважливіші дороги та мости в області відновлюють у рамках державної програми «Велике будівництво». За словами голови Укравтодору Олександра Кубракова, котрий у серпні перебував на Сумщині, регіон за темпами реалізації масштабного інфраструктурного проекту входить до п’ятірки найкращих в Україні. Раніше в області капітально ремонтували з десяток кілометрів доріг державного значення, а до кінця нинішнього року їх планують відновити майже 180 км.

О. Кубраков відвідав Сумщину, аби взяти участь в урочистому відкритті мосту через Ворсклу. Цей аварійний об’єкт уже багато років вважався безнадійним довгобудом, але фахівці ТОВ «Сумимостобуд», котре також входить до групи компаній RGM group, довели, що їм посильне будь-яке завдання. Під час будівельно-монтажних робіт їм довелось використовувати унікальну спецтехніку, адже треба було покласти між берегами Ворскли дуже довгу і важку металеву конструкцію. Аби якісно та безпечно виконати роботу, «Сумимостобуд» запросив із Німеччини Андреаса Райхельта — відомого в Європі інженера-мостобудівника. Авторитетний експерт запевнив, що мости на Сумщині ремонтують по-сучасному, використовуючи найкращі технології.

Голова Сумської облдержадміністрації Роман Грищенко підкреслює, що міст через Ворсклу біля с. Клементове Охтирського району якісно та у заплановані строки відновили ще й завдяки бездоганному державному фінансуванню. У 2020 році на нього виділили 68 млн грн — майже стільки, як упродовж попередніх трьох років. А загалом, нинішнього року на мости та дороги в області витратять безпрецедентну суму — понад 2,3 млрд грн. Мало не 80% цих коштів уже використано за прямим призначенням.

Однак капітально відремонтувати дороги — це ще далеко не все. Величезні кошти можуть виявитися викинутими на вітер, якщо автошляхами продовжать їздити навантажені понад край фури. На дорогах області встановлено лише шість контрольно-вагових комплексів, і цього дуже мало, аби контролювати несумлінних перевізників та їхні вантажі.

Зараз в Україні впроваджується державна програма убезпечення доріг від «перегрузів», але Сумщини вона не стосується. Автоматичне зважування та фіксація габаритів фур будуть здійснюватися у місцях найбільшого скупчення вантажів — у портах, зернових хабах та біля великих елеваторів. Проект впроваджує Мінінфраструктури, але до кінця нинішнього року у його рамках планується встановити лише 50 комплексів автоматичного габаритно-вагового контролю. Цього надзвичайно мало, тому, як завжди, працюватиме осоружна формула: «Порятунок потопельників — це їхня особиста справа». Регіонам, у тому числі і Сумщині, доведеться задіювати внутрішні резерви, аби капітально відремонтовані дороги через рік-другий не довелось «переремонтовувати».

Сумська область.

Фото: debaty.sumy.ua