На знімку: Генеральний директор ТОВ «Чернігівський автозавод» Андрій Савченко.

«Особливостями року стали не тільки вже звичні для автотранспортної галузі фінансово-економічні проблеми, а й труднощі, спричинені пандемією та карантином, що скоротили наш виробничий цикл майже на п’ять місяців», — повідомив під час прес-конференції генеральний директор Чернігівського автозаводу Андрій Савченко. — Але нам вдалося навіть за таких умов реалізувати 255 транспортних засобів, а саме 250 автобусів та 5 тролейбусів, що на 5 відсотків перевищує показники минулого року. Зокрема, за програмою «Шкільний автобус» поставлено авто в 11 областей України.

Серед здобутків — завершення комплексу сертифікаційних випробувань та отримання відповідного сертифіката міського автобусу великого класу (12 метрів завдовжки). Він має підлогу низького рівня і двигун екологічного класу ЄВРО-6, а отже, й перспективи виходу на ринки інших країн.

Інше надбання «Еталону» — тролейбус, який має отримати застосування в місцях з обмеженою контактною мережею (на знімку). Система динамічної підзарядки здатна забезпечити автономний хід транспортному засобу, який стає автобусом без звичних штанг і здатен рухатися на відстань до 20 кілометрів із швидкістю 60 кілометрів. Комфортність посадки та поїздки забезпечують низька підлога, оснащена функцією нахилу, окремі рамки для кріплення інвалідних та дитячих візків в середніх дверях, гнізда для підзарядки гаджетів, збільшено кількість вікон із кватирками і чотири вентилятори на стелі. Такі тролейбуси здатні з’єднувати великі агломерації з містами-супутниками.

Ще одна новинка — реконструкція трамвая на базі Татри Т3. Створено конструкцію, яка дає змогу міняти кузов чи, за потреби, візки. Якщо врахувати зношеність трамвайного парку на 90 відсотків і вартість нового вагона, яка втричі перевищує капітальний ремонт старого, така модернізація стане вкрай необхідною для 14 міст країни, в яких існує трамвайна колія. Кондиціонер у кабіні водія, потужні системи примусової вентиляції та обігріву салону будуть до вподоби майже 150 пасажирам вагона. Передбачено розташування кабіни водія як у голові, так і в хвості вагона. Така уніфікація трамвая дасть можливість експлуатації на маршруті без розворотного кільця на кінцевих зупинках. Перший зразок такого трамвая вже виготовлено.

Інший підрозділ корпорації — товариство «Базтехсервіс» — розробив і сертифікував вантажівки повною масою 12 та 7,2 тонни з навісним обладнанням борт, борт тент, фургон. Для оборонних та силових структур вдосконалено автомобіль підвищеної прохідності, який за певними параметрами перевершує ГАЗ-66.

Ринок автомобілебудування в Україні розвивається за рахунок автобусної галузі, але загалом помітних зрушень за минулий рік не помічено — підсумовують керівники підприємств «Еталону». Більше того, ринок впав на 3—4 відсотки порівняно з 2019 роком. Держава, як і раніше, належно не підтримує галузь. Певні сподівання пов’язані з рішенням Кабінету Міністрів про співпрацю з Європейським інвестиційним банком, який має намір надати з наступного року фінансування в розмірі 200 мільйонів євро на програму «Міський громадський транспорт України». У цій програмі візьмуть участь 18 міст країни. Великі надії корпорація покладає на законопроекти, які вже пройшли перші читання у Верховній Раді й передбачають значне підвищення ступеня локалізації вітчизняного виробництва: наступного року до 40, а згодом до 60 відсотків. Інше рішення стосується змін до податкового та митного кодексів, що вплине на ціноутворення й сприятиме підвищенню конкурентоспроможності українських транспортних засобів.

Корпорація «Еталон» — це об’єднання підприємств, яке створено для представлення інтересів своїх учасників та координації їх діяльності на ринку. До складу корпорації «Еталон» входить 21 підприємство. Основні напрями діяльності — виробництво автотранспортних засобів, машинобудування, складська логістика.

Фото Олександра КЛИМЕНКА.