На знімку: підготовчі роботи до будівництва нового мосту в Кременчуці вже тривають.

Цю подію з огляду на кількість обіцянок його спорудити і навіть фальстартів, які робилися протягом кількох останніх десятиліть (!), можна вважати справжньою сенсацією.

Перипетії довкола нинішнього, фактично аварійного Крюківського мосту майже півторастолітньої «витримки» та безкінечні словесні маневри, як то кажуть, вздовж і впоперек майбутньої переправи наша газета вже аналізувала досить детально. Повідомляли ми і про підписання 8 лютого нинішнього року контракту на спорудження згаданого мосту між Укравтодором і турецькою компанією «Догуш».

А вже 13 травня на лівому березі Дніпра почали влаштовувати півдесятка випробувальних паль. Ті конструкції заглиблювали на 30 метрів, щоб перевірити здатність майбутніх опор мосту витримувати проектні навантаження. Таке само тестування невдовзі стартувало й на правому березі. При цьому навіть нефахівцеві зрозуміло: поки що йдеться про підготовчі роботи, а не про безпосереднє будівництво мосту.

Однак вони, за словами голови ОДА Олега Синєгубова, котрий днями відвідав цей об’єкт у Кременчуці, тривають за графіком. Тим паче, що його включили до президентської програми «Велике будівництво». Зрозуміло, що обсяг таких собі «передстартових», зокрема й геодезичних робіт, належить виконати чималий. Не кажучи вже про повноцінне проектування.

Зрештою, Олег Синєгубов повідомив про те, що безпосереднє спорудження мостової переправи в Кременчуці планують розпочати у жовтні нинішнього року, а завершити — через три роки. Він нагадав також, що це будівництво повністю фінансуватиметься з державного бюджету й «потягне» звідти загалом понад 11 мільярдів гривень. Із них на проектні роботи передбачено виділити майже 281 мільйон.

Міст, як і повідомлялося, буде вантовим і простягнеться над рікою на 720 метрів, а довжина його естакади сягатиме 1,9 кілометра. При цьому загальні дорожні роботи — з під’їздами, розв’язками тощо — належить провести на відрізку завдовжки 5,4 кілометра. На етапі будівництва одночасно передбачається задіяти від 700 до 1200 працівників.

А що буде з діючим «двоповерховим» Крюківським мостом, по якому зараз рухаються і потяги, й автомобілі та пішоходи? У перспективі його відремонтують, а після введення в експлуатацію нової переправи, так би мовити, перепрофілюють лише на  залізничний. Сподіватимемося, на втілення цих добрих намірів і грандіозних проектів уже не доведеться чекати десятиліттями...

Фото з сайту Полтавської ОДА.