У Дніпрі поліція, нарешті, майже через місяць, таки допитала та вручила підозру про вчинення кримінального правопорушення Д. З., черговому юному «автогонщику», за участю якого сталася резонансна ДТП у центрі міста, в якій загинули дві дівчини.

Як повідомляла прес-служба Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області, ввечері, 25 вересня, на проспекті Гагаріна обласного центру легковик Mitsubishi Evolution, за кермом якого був Д. З., вилетів на зустрічну смугу й на високій швидкості врізався у сміттєвоз МАЗ. Зіткнення було такої сили, що потерпілих із Mitsubishi деблокували тільки за допомогою гідравлічного різака.

Двадцятирічна пасажирка легковика загинула на місці. Другу дівчину, 18 років, попри термінові медичні заходи, вжиті лікарями обласної клінічної лікарні імені Мечникова, врятувати не

Тепер він, як і більшість таких «героїв за кермом», котрі гордо іменують себе «дрифтерами», намагається уникнути відповідальності, імітуючи хворобу. Та й суд, замість перебування в СІЗО, як вимагала прокуратура, призначив йому цілодобовий домашній арешт. Зараз проблема — як його контролювати, щоб знову не сів за кермо, бо водійських прав його... не позбавили.

Адвокати родин дівчат, які загинули, звертають увагу поліції, прокуратури, судів і суспільства на те, що дедалі частіше ДТП із смертельними наслідками вчиняють зовсім молоді люди, влаштовуючи на вулицях міст перегони на зовсім недешевих авто з потужними двигунами. Так, тільки у вересні-жовтні відразу чотири гучні ДТП із смертельними наслідками — у Дніпрі, Харкові, на Закарпатті та Дніпропетровщині — скоїли зухвалі молодики, в яких, як то кажуть, ще молоко на губах не обсохло.

Правники акцентують увагу на тому, що троє з них мали великий «стаж» порушень правил дорожнього руху. Скажімо, як з’ясувалося, Д. З. — відомий у місті «гонщик-дрифтер» і вже не раз вчиняв аварії та притягався до відповідальності за порушення правил дорожнього руху.

Це об’єднує дніпровське ДТП в один ряд із відомими трагічними випадками в Харкові. І шестирічної давності, коли «любительку швидкої їзди» викинуло на тротуар біля світлофору, внаслідок чого загинуло відразу шестеро перехожих, а ще п’ятеро було травмовано. І зовсім свіже, коли черговий «дрифтер» у центрі міста розігнав потужне Infiniti до 200 кілометрів, не зупинився на «червоне» і врізався в іншу машину, 58-річний водій якої загинув на місці, а троє пасажирів горе-«гонщика» дістали важкі травми.

Усім цим трагедіям можна було запобігти, вважають експерти. Адже винних у всіх трьох ДТП до цього штрафували за порушення... по кілька разів. Але штрафи за перевищення швидкості (від 340 до 1700 гривень) їх не зупиняли. Тим паче всі їхні «геройства» оплачували небідні батьки. Та й тим, хто має гроші на авто за кільканадцять тисяч доларів, такі штрафи — просто дріб’язок. Однак ні в Харкові, ні у Дніпрі дорожня поліція чомусь не брала до уваги кількість порушень, які дозволяли собі «козирні» водії-мажори.

До того ж і суди часто пасують у таких справах і підозрювані у вчиненні ДТП замість СІЗО опиняються «на лікарняному», в комфортабельних лікарнях. Гинуть невинні, а «дрифтери» з часом продовжують «оргії» на дорогах. Це призводить до вседозволеності, а «перевищення швидкості стає дуже престижною розвагою для нахабних недоумків», твердять правники.

Адвокати кажуть, що поліція, слідчі та суди мають жорстко реагувати на такі ДТП. А головне — дорожня поліція має проводити профілактику такої «розваги», як перевищення швидкості. А представники громадськості вважають: треба запровадити кримінальну відповідальність за неодноразові порушення водіями навіть правил руху, особливо — за перевищення швидкості, можливо, з конфіскацією авто порушника, кому б воно не належало. Адже, за статистикою, саме перевищення швидкості найчастіше і призводять до трагедій.

Особи, чиї зухвалі дії стають причиною загибелі людей, зокрема, в Харкові та Дніпрі, вважає громадськість, мають відповідати за всією суворістю законів. Ніяка поблажливість суддів до винуватців таких катастроф — неприпустима. Інакше автовбивства на дорогах продовжуватимуться.

Дніпро.