Такий крок стане антикризовою підтримкою українських незалежних медіа, які страждають через економічну кризу, викликану епідемією коронавірусу й карантинними обмеженнями. Водночас українці отримають доступ до відповідальних джерел інформації, якими є газети, як офіційно зареєстровані ЗМІ, та яким довіряють читачі. Цю ініціативу також підтримують Українська асоціація медіа-бізнесу та Асоціація незалежних регіональних видавців. Про повну готовність реалізувати ідею передплати преси в рахунок допомоги вакцинованим українцям заявляють в «Укрпошті».

— У рамках ініціативи Президента щодо заохочення вакцинованих українців, запровадження можливості витрачати державну допомогу на поштову передплату преси залучить тисячі редакцій ЗМІ до інформаційної кампанії з роз’яснення механізму отримання 1000 гривень та особливостей функціонування «Дія». Водночас адміністрування такої передплати преси буде простим, адже кошти через свою мережу прийматиме єдине підприємство — АТ «Укрпошта», яке вже далі розраховуватиметься із видавцями преси. Також збереження й розвиток українських друкованих медіа — це необхідний крок у боротьбі з фейками, маніпуляціями та ворожою пропагандою, — зазначає голова НСЖУ Сергій Томіленко.

У національному поштовому операторі АТ «Укрпошта» підтримують ініціативу видавців преси та готові до реалізації масштабної державної програми із заохочення вакцинації громадян:

Передплата преси — важлива поштова послуга, і наша розгалужена національна мережа дозволить кожному українцю мати можливість «конвертувати» допомогу з «Дії» в доступ до газети, якій він довіряє, — коментує генеральний директор АТ «Укрпошта» Ігор Смілянський.

У НСЖУ наголошують, що особливо місцеві медіа відіграють важливу роль у відповідальному інформуванні щодо подолання наслідків пандемії, контролі на місцях реалізації втілюваних у державі реформ.

Результати онлайн-анкетування, проведеного Національною спілкою журналістів України в березні 2021 р. серед 150 редакторів газет, свідчать про кризу, яку переживають друковані медіа. Протягом року понад 85 % видань втратили рекламодавців, кожна третя газета скоротила кількість номерів або обсяг випусків. Майже 40 % редакцій відмовилися від нових проектів. Кожна двадцята редакція тимчасово призупиняла вихід видань, ще стільки ж припинили виходити зовсім.

Зберігають видання здебільшого самі журналістські колективи. Майже 40 % редакцій скоротили штат, 50% — знизили заробітну плату, майже 14 % відправляли журналістів у неоплачувану відпустку. Навантаження на працівників, які залишилися, зросло в 55 % редакцій.