Тож в умовах широкомасштабних бойових дій докладаються величезні зусилля, щоб поставити закордонним споживачам мільйони тонн сільгосппродукції. Налагодження наприкінці липня зернового коридору, через який з глибоководних портів Великої Одеси спрямовуються за межі держави переважно кукурудза, пшениця, соняшникова олія, сприяло тому, що вдалося значно збільшити обсяги експорту зернових до держав Африки, Азії та Європи.

З моменту запуску експортовано понад 7,7 млн тонн сільської продукції, що підтримує стабілізацію цін на продовольство та стримує загрозу глобального голоду в країнах Африки.
«Сторони, які беруть участь в ініціативі, — ООН, Туреччина та Україна, висловили готовність продовжувати її функціонування та запевнили у тому, що докладуть усіх зусиль для її успішної реалізації. Наразі немає сумнівів у тому, що роботу зернового коридору буде продовжено після 22 листопада», — заявив міністр інфраструктури України Олександр Кубраков за підсумками зустрічі у Спільному координаційному центрі у Стамбулі з міністром оборони Туреччини Хулусі Акаром.

Також під час зустрічі українська сторона наголосила на важливості прискорення процесу інспекції судів Спільним координаційним центром. Донедавна транспортні затори створювали проблеми для руху суден — минулого тижня 120 суховантажів і танкерів зібралося в Мармуровому морі поблизу Стамбула. І ті, що вийшли з портів Великої Одеси, і судна, що рухалися до одеського узбережжя, чекали на інспекції понад 10 днів, деякі змушені затримуватися навіть на 20 днів, що позначається на термінах доставки продовольства.

Координатор Чорноморської зернової ініціативи ООН Амір Абдулла визнав, що причиною затримок стала недостатня кількість інспекторів. Він заявив, що в координаційному центрі немає згоди щодо збільшення їх кількості.