А ще два зафрахтовані Всесвітньою продовольчою програмою ООН судна в межах "Ініціативи щодо безпечного транспортування зерна та харчових продуктів..." завантажуються. В Одесі - балкер BOZBURUN M, що планує доставити 40 тисяч тонн української пшениці для Ефіопії, а у порту "Чорноморськ" такий самий обсяг цієї продовольчої культури для Ємену та Афганістану забере GOKOVA M.

Загалом 10,7 мільйона тонн продовольства спрямовано з глибоководних морських портів Одещини за час їх деблокування. До країн Азії, Європи та Африки вийшло 456 суден, повідомляє Мінінфраструктури. Варто також додати, що в напрямку України рухається ще шість суден за 317 тисяч тонн агропродукції.

Тим часом ускладнення роботи зернового коридору через постійні затримки суден внаслідок саботажу російських інспекторів негативно впливають на обсяги перевезень збіжжя нашою залізницею.

Як зазначав заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов на традиційній онлайн-нараді з аграріями та трейдерами, з початку листопада значно скоротилося середньодобове навантаження зернових. Цей показник упав до 69 тисяч тонн, тоді як наприкінці жовтня перевищував 100 тисяч. Як наслідок знизилася частка зернових у загальній структурі вантажів - з 30 відсотків до 22.

Натомість зріс потік сільськогосподарської продукції у бік західних прикордонних переходів. Через наплив зерновозів загальна черга на сухопутних пунктах пропуску збільшилася до 18 235 вагонів, тоді як у жовтні була приблизно 16 тисяч одиниць рухомого складу. Напруженішою стала ситуація і в порту Ізмаїл, куди прямують понад тисяча вагонів.

Утім є й позитивні моменти роботи "Укрзалізниці": нині на західних переходах щодоби в середньому вдається передавати за межі держави 585 зерновозів - на 55 більше, ніж у жовтні.