"Нашою великою командою, що складається з міжнародних партнерів, управлінців та, власне, самих профтехів, ми спостерігаємо революційні зміни у професійній освіті. Вони здійснюються і в законодавстві, і в освітніх програмах, і у сприйнятті суспільства. Тому плани на наступний рік тільки амбіційні - багато цифровізації і онлайн-контенту, удосконалення систем управління та фінансування профтехами та, звісно, велика відбудова та трансформація мережі закладів", - зазначив заступник міністра освіти і науки Олександр Костюченко.

Серед ключових досягнень галузі за минулий рік - оновлене законодавство, зміни до типових правил прийому та запуск платформи онлайн-навчання.

Зокрема, внесено зміни до Закону України "Про професійну (професійно-технічну) освіту", що передбачає можливість отримання робітничої професії без повної загальної середньої освіти та незалежно від місця реєстрації. Крім того, передбачено безоплатне здобуття другої робітничої професії.

Також спрощено процедуру затвердження регіонального замовлення. Це означає, що регіональне замовлення не погоджуватимуть з регіональними радами професійної освіти, а зміни до нього затверджуватимуть лише за поданням місцевих департаментів освіти і науки.

Як повідомили у МОН, торік було залучено 58 млн євро від Європейського інвестиційного банку для розбудови Центрів професійної досконалості. Вони стануть освітніми осередками з висококваліфікованими педагогами та управлінцями, а також інклюзивними приміщеннями.

Ще одним із десяти досягнень у Міністерстві називають затвердження 29 державних освітніх стандартів з робітничих професій.

Крім того, внесено зміни до Типових правил прийому до закладів професійної освіти. Тепер документи для вступу до профтехів можна подати через електронний кабінет. У разі відсутності документів про освіту, подати виписку з Реєстру документів про освіту ЄДЕБО.

У 2022 році затвердили положення про внутрішню академічну мобільність учнів професійної освіти. Такий документ дозволяє їм, незалежно від фактичного місця перебування, навчатися в будь-якому закладі професійної освіти.

Щоб покращити якість викладання та підвищити безпеку учасників навчального процесу, організовано підвищення кваліфікації для понад 500 педагогів професійної освіти. Освітяни здобули знання та навички із впровадження гендерного підходу у системі профосвіти, методики управління конфліктами, основам електронного навчання, мінної безпека та наслідкам війни.

Закуплено обладнання для 121 закладу професійної освіти. Йдеться про бойлери, мийки, пральні машини, ліжка, матраци, ковдри, подушки, кухонне приладдя тощо.

Реалізовано національну комунікаційну кампанію "Все працює завдяки нам", покликану змінити ставлення суспільства до професійної освіти, а також створено нову візуальну айдентику вступної кампанії до закладів профосвіти.

Важливо, що на тлі погіршення умов для очного навчання з огляду складну на безпекову ситуацію, загрозу обстрілів та ракетних атак, відімкнення світла, руйнування освітньої інфраструктури в Україні запустили платформу дистанційного навчання "Професійна освіта онлайн", де вже розміщено 24 навчальні курси.

Нагадаємо, що МОН презентувало платформу дистанційного навчання "Професійна освіта онлайн" 23 грудня 2022 року. Вона дасть учням змогу навчатися робітничих професій онлайн, педагогам - доповнити навчання сучасним цифровим контентом та всім охочим - здобути робітничу професію або підвищити професійну кваліфікацію дистанційно. На платформі вже розміщено 24 навчальні курси.

Вл. інф.