Понад три тисячі вагонів із зерном, шротами, олією та іншою агропродукцією, які завантажені в напрямку прикордонних переходів із Польщею ще до запровадження сусідньою країною заборони на їхній імпорт і транзит, чекають на врегулювання ситуації на міждержавному рівні. Ці відправлення були погоджені до перевезення та мають бути прийняті польською стороною, наголосив заступник директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов під час онлайн-наради з представниками аграрного ринку.

Загалом за 19 діб квітня на експорт УЗ перевезено 1 млн 537 тис. тонн зернових вантажів. У напрямку портів транспортовано 1 млн 157 тис., а до західних прикордонних переходів — 380 тис. тонн. Це нижче, ніж у березні, і нижче показників останніх майже п’яти місяців. Якщо така динаміка зберігатиметься, то загалом за квітень перевеземо на експорт менш як 2,5 млн тонн. Тоді як у найкращі місяці транспортували 3,2—3,4 млн тонн. Тобто фіксується істотне просідання через проблеми на західному кордоні (днями кілька країн Євросоюзу заборонили імпорт української агропродукції) та з чорноморським «зерновим коридором» (рф гальмує проведення інспекцій суден у Босфорі). Також скоротилися обсяги навантаження агропродукції.

Якщо восени та в січні в середньому за добу вантажили понад 100 тис. тонн, зазначив Валерій Ткачов, сьогодні маємо лише 77 тисяч.

Відповідно зменшилася середньодобова передача вагонів із зерновими через кордон. Якщо на початку квітня цей показник сягав 590 одиниць рухомого складу, то наразі скоротився до 374 вагонів. У звичному режимі, за словами Валерія Ткачова, виходить працювати лише з Румунією.

Як уже повідомляв «Голос України», Польща призупинила перевезення аграрних вантажів з України, щоправда, відсьогодні має поновити транзит. Угорщина, Словаччина та Болгарія також запровадили обмеження на імпорт зерна та деяких сільгосптоварів.