«Їхній аналіз свідчить: сфера цивільної авіації терористичної росії перебуває на межі колапсу», — повідомляє ГУР МОУ.

Зокрема, серед наданих нашими розвідниками документальних фактів є такі:

упродовж січня 2023 року в цивільній авіації росії зафіксовано 185 авіапригод. Майже третину кваліфіковано як інциденти різного рівня небезпеки. Лідером тут став російський ближньомагістральний літак «сухой superjet» — 34 проблемні випадки;

за 9 місяців 2023 року в рф задокументували 150 випадків технічних несправностей літаків. За аналогічний період 2022 року зафіксовано 50 таких інцидентів. Отже, небезпека польотів у росії зросла втричі;

найпроблемнішими місцями російської авіації залишаються двигуни та шасі, а також інші важливі елементи: гідросистеми, закрилки та програмне забезпечення. росія має серйозні труднощі з обслуговуванням бортів із великим нальотом. Через брак потужностей та спеціалістів у москві намагаються переорієнтувати обслуговування літаків на Іран, де такі роботи здійснюють без відповідної сертифікації;

гострий дефіцит запчастин призвів до так званого авіаканібалізму в рф, коли одні літаки розбирають для ремонту інших. Так, до середини 2023 року пустили на «донорство» понад 35% повітряних суден. Більшість радянських літаків Ан-2 станом на зараз не може відірватися від землі, оскільки двигуни до них вироблялися у Польщі, але через санкції їхнє постачання припинено.

У ГУР МОУ нагадали, що ще у вересні 2022 року Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO) позначила росію червоним кольором, разом з Ліберією та Бутаном, що свідчить про вкрай високий ризик для безпеки польотів.

Аналіз характеру авіаційних інцидентів з отриманих документів вказує, що низка відмов, особливо пов’язаних з двигунами, шасі і механізацією крил, має системний характер. Тенденція свідчить: сфера цивільної авіації на росії перебуває у зоні серйозної турбулентності з високим ризиком зірватись у круте піке, і така патова ситуація росавіації — прямий наслідок санкцій.