Снігу на українських автошляхах залишається дедалі менше, але водіям від цього легше їздити не стає. Хронічна хвороба наших вулиць — ямковість доріг — знову дає про себе знати. Автодорівці, не чекаючи повторних акцій протестів громадськості, виїжджають на ремонти. Так, відновили призупинену у зв’язку зі снігопадом ліквідацію ям у столиці. Але цього разу до процесу вирішили підійти оригінально. Щоб надалі ні у кого не виникало питань, а за що ж, власне, гроші отримує Комунальна корпорація «Київавтодор», тут вирішили публічно звітувати за кожен відпрацьований день.
Нещодавно у тестовому режимі запрацював сайт http://remcontrol.com.ua. На ньому «Київавтодор» щоденно обіцяє звітувати про масштаби виконаних ремонтних робіт. Причому сухі статистичні цифри збираються підтверджувати фото- та відеодоказами. Удень тривають ремонтні роботи та відбувається фото- і відеофіксація, ввечері знімки та інформацію розміщують на сайті, пояснюють алгоритм дій розробники цього проекту.
Важливо, що кияни-автолюбителі можуть не лише стежити за ремонтом доріг, запланованим графіком нагорі, а й самі вказувати автодорівцям на слабкі місця столичних вулиць. На сайті існує функція «Залишити звернення». Для того щоб поскаржитися, необхідно вказати свої контакти, адресу, за якою знайшли яму, та прикріпити її фотозображення.
Розробники сайту переконують, мовляв, скарга знайде своїх адресатів: «Будьте певні, що Ваше звернення потрапить за адресою: його отримають одночасно працівники КК «Київавтодор» і Контактного центру міста Києва, які обов’язково перевірять виконання Вашого звернення і проінформують Вас про це».
Тим часом, один із організаторів лютневої акції обурених станом доріг киян, Максим Панов, про існування цього сайту дізнався від «Голосу України». Попри це, його створення чоловік вважає позитивним фактом. Але кілька порад, як покращити ресурс, все ж має.
— Ми завжди вимагаємо від влади прозорості. І це стосується не тільки стану доріг. Адже значні кошти виділяють і на ремонт будинків, під’їздів, ліфтів... Проконтролювати, куди витрачають ці суми, майже неможливо. Тому було б добре, якби разом із фото- та відеозвітами розміщували і вартість виконаних робіт. Щоб ми бачили: скільки коштів було на це заплановано, скільки виділено, і що ми отримали в результаті, — каже Максим Панов, голова київського осередку партії «Демократичний альянс».
Та ще одна користь від цього ресурсу для звичайних водіїв — можливість планувати свої поїздки наземним транспортом. І за бажання оминати ділянки, на яких, згідно із сайтом, проводять ремонтні роботи.
До слова, станом на учора на сайт уже надійшло близько 100 звернень від киян. Автодорівці ж, у свою чергу, прозвітували про ремонт Кільцевої дороги, бульвару Тараса Шевченка, ділянки на Стратегічному шосе та частини Лісового проспекту. За квітень заплановано відремонтувати 45 655 кв. м міських вулиць. Усього ж потребують уваги автодорівців понад 91 тисяча кв. м доріг.
3 квітня 2013 р. Київ, Поділ. Ями на дорозі.
Фото Олександра КЛИМЕНКА.