Але поки що на жодні вибори фінансів немає
 
У Комітеті Верховної Ради з питань державного будівництва та місцевого самоврядування відбувся круглий стіл «Актуальні питання законодавчого регулювання правового статусу столиці України — міста-героя Києва». Участь у ньому, крім народних депутатів, взяли представники місцевих органів влади столиці, Асоціації міст України, експерти, науковці.
Предметом розгляду також стала низка законопроектів, які перебувають на розгляді комітету і стосуються Києва.
«Наш комітет — це той орган, який бачить увесь спектр проблем, що накопичилися сьогодні в державі щодо місцевого самоврядування та державного будівництва. Тому ми й запропонували зібратися за участі експертів, науковців, політиків та громадськості, щоб обговорити та чітко окреслити весь спектр проблем і розв’язати їх», — зауважив голова комітету Давид Жванія.
За його словами, питання виборів у Києві вийшло з правового поля і вирішити його повинен саме парламент. 
На думку віце-президента Асоціації міст України Мирослава Пітцика, нинішня система управління не задовольняє ні киян, ні політиків. А закон про столицю, ухвалений 14 років тому, застарів і потребує серйозного доопрацювання. «Внесення точкових змін за певними напрямами не вирішить проблеми. Варто створити серйозну робочу групу і підготувати концептуальний законопроект, де розписати систему управління в Києві, що робити з райрадами, чи потрібні вони взагалі, бо на сьогодні ситуація відкрита».
На думку асоціації, в одній територіальній громаді має бути одна рада, але представництва виконавчих структур мають доходити  майже до кожного мікрорайону. Така система працює в багатьох країнах, зокрема у Москві. Й успішно функціонує, зауважив М. Пітцик. Крім того, на його переконання, Київ нині обмежений фінансово.
«Потрібно наполягти на тому, щоб столиця мала право розпоряджатися 100 відсотками податку на прибуток з доходів громадян», — вважає віце-президент Асоціації міст.
Неоднозначна ситуація й щодо виборчої системи. Нещодавно асоціація провела опитування в містах із цього приводу. З’ясувалося, кожне місто має свою точку зору. «Навіть не зрозуміло, як звести докупи ці опитування. Вибори мають бути пропорційні, мажоритарні, з відкритими списками чи закритими, голова обирається у два тури чи в один? Абсолютна розбіжність. Тому треба залучати науковців до цієї роботи, світовий досвід і таким чином готувати серйозний закон, який відповість на всі болючі запитання», — наголосив віце-президент.
Власне, щодо необхідності існування районних рад думки неоднозначні й серед народних депутатів. Так, Євген Карташов зауважив: «Досвід, який нагромадили Одеса, Львів, Миколаїв, Запоріжжя, працюючи без районних рад, треба було б розглянути», — зауважив він.
Водночас Володимир Бондаренко переконаний: фактично самоврядування в Києві згорнуто через скасування районних рад і перетворення представницького органу Київської міської ради на орган, який сумістив представницькі та нормотворчі функції з розподільчими. «90 відсотків рішень Київської міської ради стосуються не правил надання земельних ділянок, а фактичного їх надання. Переважно собі або наближеним структурам. Це призвело до закриття можливості контактувати з радою, впливати на її рішення. А останні події, коли люди пробиваються на засідання Київради, свідчать про те, що ситуація киян не влаштовує», — констатував він.
Власне, пропозиції, висловлені під час круглого столу, та законопроекти, представлені в комітеті, почасти такі протилежні, що учасники зібрання дійшли висновку: консенсус має шукати робоча група. Саме вона може підготувати єдиний законопроект, який і стане предметом обговорення на пленарному засіданні.
 
Факт
 
У 2009 році Конституційний Суд ухвалив рішення, відповідно до якого на обраних позачергово депутатів місцевих рад та міських голів поширюється передбачений Конституцією повний п’ятирічний термін повноважень. Це означало, що каденція Київської міськради, обраної у 2008 році, триватиме до 2012 року. Водночас у законі про місцеві вибори зазначалося, що вибори відбуваються в усіх органах самоврядування, крім Київської міської ради, київського міського голови та Тернопільської обласної ради.