Комітет Верховної Ради з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону про внесення змін до Кодексу про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу щодо відповідальності за протиправні дії у сфері обігу документів, печаток та штампів.
На засіданні комітету зазначалося, що метою законопроекту (№11382), поданого Кабінетом Міністрів, є посилення кримінальної відповідальності за злочини, пов’язані з обігом документів, печаток і штампів. Зокрема, пропонується збільшити розмір штрафних санкцій та строків обмеження волі. Відповідні зміни передбачається внести до статті 358 Кримінального кодексу.
Проектом також пропонується скасувати адміністративну відповідальність за адміністративні правопорушення, передбачені Кодексом про адміністративні правопорушення.
Народні депутати під час обговорення звернули увагу на те, що Постановою Кабінету Міністрів від 29 грудня 2010 р. №1216 внесені зміни до особливого порядку виготовлення, придбання, зберігання, перевезення, обліку і використання спеціально визначених предметів, матеріалів і речовин, а також відкриття та функціонування окремих підприємств, майстерень і лабораторій. З цього переліку, на який поширюється дозвільна система органів внутрішніх справ, виключено штемпельно-граверні майстерні, печатки і штампи.
Таким чином, наголошували члени комітету, здійснення контролю за господарською діяльністю з виготовлення штемпельно-граверними майстернями печаток і штампів визнано недоцільним.
Тому, вважають народні депутати, необхідно внести відповідні зміни до чинного законодавства, скасувавши адміністративну відповідальність за протиправні дії у сфері обігу документів, печаток та штампів.
Водночас, зазначили парламентарії, уряд вважає за необхідне посилити кримінальну відповідальність за підроблення, збут та використання підроблених документів, печаток, штампів.
Народні депутати погодилися з необхідністю внесення відповідних змін.
Члени комітету підтримали законопроект, прийняття якого сприятиме убезпеченню функціонування органів державної влади та місцевого самоврядування, об’єднань громадян та підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності.
Вл. інф.