Парламентська хроніка
Ранкове засідання 17 травня
Верховна Рада прийняла у другому читанні Закон «Про морські порти України». За це проголосували 248 народних обранців.
Хоча довкола деяких норм цього законопроекту розгорілися гарячі дискусії. Тим паче, як зазначив у виступі доповідач, заступник голови Комітету Верховної Ради з питань транспорту і зв’язку Юрій Крук, до другого читання надійшло 395 поправок і пропозицій. 182 з них комітетом було враховано.
Однак автори відхилених поправок наполягали на їхньому розгляді. Бо, зауважив народний депутат Анатолій Матвієнко («Наша Україна—Народна самооборона») складається враження, що автори законопроекту намагаються створити ще одну державну монопольну структуру. А це, на його думку, не дасть змоги залучати у розвиток галузі приватні інвестиції.
— Чому ви так не любите приватників? — поставив запитання доповідачу Анатолій Матвієнко. Проте Юрій Крук парирував таким аргументом: сьогодні 50 відсотків вантажів у портах опрацьовують приватні структури.
Водночас народний депутат Геннадій Задирко (фракція «Реформи заради майбутнього»), наполягаючи на своїх поправках, постійно звертав увагу на те, що у законопроекті не враховуються вимоги Земельного кодексу.
Власне, тому на пропозицію головуючого Першого заступника Голови Верховної Ради Адама Мартинюка, у Прикінцевих положеннях було враховано зауваження Геннадія Задирка. І тепер уряд при виділенні землі має керуватися вимогами Земельного кодексу.
Щоправда, пропозиції народного депутата Анатолія Семиноги щодо врахування у документі вимог законодавства про охорону навколишнього середовища так і не були враховані. Хоча Адам Мартинюк і зауважив, що «відтворенням не займаються, а навколишнє середовище знищують».
Проте найбільшу дискусію у сесійному залі спричинила стаття 25 законопроекту про особливості приватизації портової інфраструктури. Зокрема, народний депутат Олександр Бондар (фракція «Наша Україна—Народна самооборона») зауважив, що питання, які стосуються власності та приватизації, вже урегульовано законодавством. А тому неправильно застосовувати норми про це у спеціальному законі.
Його підтримав і народний депутат Анатолій Матвєєв (фракція комуністів), який зазначив, що не можна різати курку, яка несе державі золоті яйця. Бо, врешті, з 18 морських портів у розпорядженні держави може залишитися одна причальна стінка.
Відтак, голова Спеціальної контрольної комісії з питань приватизації Євген Мармазов запропонував підтвердити статтю 25 голосуванням. Однак більшість — 233 народні обранці — підтримали позицію Комітету з питань транспорту і зв’язку.
Окрім того, парламентарії прийняли у другому читанні низку законів, деякі законопроекти були перенесені на повторне друге читання.
Верховна Рада цього дня розпочала роботу із деяким запізненням. Вчергове опозиційні фракції заблокували головну трибуну країни. Її облога тривала, доки не виступив керівник фракції БЮТ Андрій Кожем’якін. Він висловив протест проти репресій, яким піддаються Юлія Тимошенко та інші політв’язні. Андрій Кожем’якін звернувся з відкритим зверненням до Генеральної прокуратури. Опозиція вимагає порушити кримінальну справу проти посадовців з Міністерства охорони здоров’я і пенітенціарної служби, які, мовляв, оприлюднили інформацію про хворобу і лікування Юлії Тимошенко.
Окрім того, у заяві було висловлено низку інших вимог. А на знак протесту опозиційні депутати відмовилися брати участь у роботі Верховної Ради і залишили зал.
Фото Олександра КЛИМЕНКА.
На знімку (в центрі): Ольга Бондар, Олена Шустік, Олена Бондаренко, Віктор Терен.