Польський експерт з питань авіакатастроф Едмунд Кліх презентував власну книгу на тему безпеки польотів. Принагідно, як представник Польщі, акредитований при Міждержавному авіаційному комітеті (МАК), він представив підсумки вивчення причин катастрофи президентського літака ТУ-154М під Смоленськом.
На його переконання, до авіакатастрофи ніколи не призводить якийсь один чинник, все відбувається за принципом доміно. За твердженням Е. Кліха, якби на аеродромі «Сєвєрний» побувала хоча б якась група польських спеціалістів напередодні візиту прем’єра (7 квітня) та президента (10 квітня), то вона дала б висновок про неможливість посадки там жодного з керівників польської держави.
Ключовими питаннями експерт вважає: «як можна було бути готовим до польоту, не маючи детальної інформації про аеродром» та «вилетіти із Варшави, маючи перед стартом дані синоптиків про надзвичайно несприятливі погодні умови в районі Смоленська»? Ситуацію могла б врятувати присутність у літаку російського спеціаліста-навігатора з посадки ТУ-154, від якого відділ планування та обліку 36-го спецполку транспортної авіації відмовився через те, що пілоти знали російську мову.
Вражає відважність висновків Е. Кліха. Так, кажучи про помилки у підготовці організації польоту (в інтерв’ю «Газеті Виборчій»), він уперше стверджує, що вони були допущені з обох сторін. Зокрема, не було прийнято однозначного рішення про скерування літака на запасний аеродром, що мали зробити контролери. Утім, останні не могли цього зробити, вважає Е. Кліх, з тієї простої причини, що летовища у Мінську, Вітебську та Москві, які після катастрофи часто фігурують як запасні, були такими «лише на папері» — там не було підготовлено жодного транспорту для такого рівня делегацій. Небажання росіян представити польській стороні всі документи експерт розцінює як порушення Чиказької конвенції, але чи повідомляти про це Міжнародну організацію цивільної авіації, вирішуватимуть політики.
 
Варшава.