Російська генеральна прокуратура продовжить розслідування причин катастрофи польського авіалайнера Ту-154М, що трапилася 10 квітня під Смоленськом, до жовтня. Про це стало відомо після переговорів міністрів юстиції Польщі та РФ Кшиштофа Квятковського і Олександра Коновалова.

Тим часом Генеральна прокуратура Польщі офіційно підтвердила розшифрування спеціалістами Інституту судових експертиз у Кракові кільканадцяти нових слів із отриманих від росіян записів бортових самописців президентського літака. Проте, «вони не дають можливості якимось чином підтвердити або відкинути висунуті слідчими гіпотези» — заявив генеральний прокурор Анджей Серемет в інтерв’ю радіо «РМФ ФМ». За його словами, доповнені стенограми бортових самописців стануть доступні громадськості не раніше жовтня 2010 року. На даному етапі експерти успішно завершили усунення шумів і знову проводять ідентифікацію голосів, а також вивчають записи на предмет імовірності їх монтажу — проінформували в прес-центрі Генпрокуратури.

Для відтворення повної картини умов, за яких відбулася авіакатастрофа, у польських слідчих залишається ще досить багато роботи. Зокрема, отримати з Москви і заново дослідити рештки Ту-154М, провести у Польщі допит російських контролерів польоту польської VІP-делегації з аеропорту «Сєвєрний», оскільки у протоколах їхніх показань є розбіжності. Військова прокуратура, у свою чергу, має намір допитати пасажирів іншого літака спецполку ВПС Як-40, який приземлився на тому летовищі за годину до катастрофи. Це не випадково. Адже серед витоків у ЗМІ, на які був багатий минулий тиждень, за даними тижневика «Польща The Tіmes», серед новопрочитаних фрагментів «чорних скриньок» є попередження з борту Як-40 про погані погодні умови та відповідь на це одного з членів екіпажу президентського Ту-154М: ? То подивіться як приземляються найкращі?.

Варшава.