Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин рекомендує парламенту направити на доопрацювання законопроект про внесення змін до Закону «Про особисте селянське господарство» (щодо реєстрації в державній службі зайнятості).
Законопроектом (реєстр. №4566) пропонується уточнити поняття «особистого селянського господарства», категорію осіб, які вважаються його членами тощо. Проект містить положення щодо їх обліку сільськими, селищними та міськими радами за місцем розташування земельної ділянки, а також визначає за яких умов робота в особистому селянському господарстві є основною для члена такого господарства.
Під час обговорення члени комітету висловили низку зауважень до законопроекту. Зокрема зазначалося, що норма про припинення членства в особистому селянському господарстві одночасно з припиненням права власності на земельну ділянку для ведення такого господарства або договору оренди відповідної земельної ділянки не узгоджується з положеннями статті 5 чинного закону. Остання, підкреслювали народні депутати, передбачає право кожного члена особистого селянського господарства на вихід з нього та виділення належної йому земельної ділянки в натурі (на місцевості). Крім того, зауважили парламентарії, статтею 11 закону передбачено умови припинення ведення особистого селянського господарства.
На думку народних депутатів, недоцільно також встановлювати перелік документів, на підставі яких сільські, селищні, міські ради ведуть облік особистих селянських господарств, оскільки такий облік ведеться ними відповідно до інструкції з ведення погосподарського обліку в сільських, селищних, міських радах, затвердженої наказом Держкомстату України.
Щоб не загострювалися негаразди у будівництві
Направити на доопрацювання проект закону про внесення змін до статті 3 Закону «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва» (щодо захисту прав інвесторів у житлове будівництво) рекомендує парламенту Комітет з питань фінансів і банківської діяльності.
Проектом пропонується, зокрема, вилучити із чинного закону положення, якими забороняється розірвання фізичними та юридичними особами будь-яких договорів, результатом яких є передача забудовниками завершеного об’єкта житлового будівництва за умови, що за такими договорами здійснено 100-відсоткову оплату вартості цього об’єкту, крім випадку, коли таке розірвання здійснюється за згодою сторін та у разі, якщо термін прийняття об’єкту будівництва в експлуатацію переноситься більше ніж на 18 місяців. Пропонується також вилучити норму, згідно з якою повернення внесених на користь забудовника коштів за розірваними договорами, за якими здійснено часткову оплату вартості житлового будівництва, здійснюється після його реалізації.
Народні депутати акцентували увагу на висновку Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства. В ньому, зокрема, зазначається, що запропоновані зміни не сприятимуть надходженню інвестицій у будівельну галузь, а повернення коштів, за умови відсутності фінансових можливостей у забудовників, призведе до численних судових позовів до забудовників, арешту їх рахунків та, як наслідок, зупинки будівництва по всій країні. Також, на переконання комітету, реалізація запропонованих законопроектом змін призведе до загострення кризових явищ у будівництві та дестабілізації зведення житла в умовах світової фінансової кризи.
За матеріалами інформаційного управління апарату Верховної Ради України.