Протягом дев’яти днів у державному підприємстві «Одеський морський торговельний порт» було виконано навантаження 60 тисяч тонн української кукурудзи торішнього врожаю для експорту до Китайської Народної Республіки. Теплохід з кукурудзою узяв курс на Китай, куди він прибуде через 29 діб.
На навантаженні цілодобово працювали 150 докерів і механізаторів. Відправник вантажу — Державна продовольча зернова корпорація України (ДПЗКУ) — у процесі перевалки задіяла баржі, плавучі крани, буксири. Завантаження проходило з двох бортів
Українське зерно експортується до Китаю у рамках кредитних і торговельних угод, укладених наприкінці 2012 року. ДПЗКУ посідає лідируючі позиції у рейтингу українських експортерів.
 Коментар оглядача
Ще зовсім недавно в інформаційному просторі літала «качка» про буцімто зрив торговельно-кредиторських угод між Державною продовольчою зерновою корпорацією України (ДПЗКУ) та КНР. На мій погляд, то була нісенітниця, спричинена можливою появою певних поточних претензій на корпоративному рівні, оскільки, приміром, імпорт зерна кукурудзи відбувається у Піднебесну за квотами. Або навіяна фінансовим аудитом, який проходив у ДПЗКУ, тощо. В Росії, яка має ті само види на китайський аграрний ринок, що й ми, писали про зрив контрактних угод чи не найбільше, тому це ще одна причина судити про рівень контрактних домовленостей і зобов’язань за фактами, а не чутками. А факти на сьогодні такі: за намірів експортувати цього року 4 мільйони тонн кукурудзи в КНР, Україна зусиллями ДПЗКУ уже експортувала приблизно 2 мільйони 600 тисяч тонн. Вищезгаданий вантаж тому ще одне підтвердження.
Сергій Миколаєв.