В Україні з великим труднощами запроваджують систему інклюзивного навчання (коли діти з інвалідністю виховуються у звичайних шкільних колективах). Краще зрозуміти їхні потреби допоможуть посібники «Дитина з порушенням опорно-рухового апарату в загальноосвітньому просторі», «Сім’я і дитина в умовах інклюзивної освіти», «Студент із порушенням опорно-рухового апарату в інтегрованому навчальному закладі», які презентували в Києві.

Група авторів провела низку круглих столів, фокус-груп, анкетування та конференцію, на яких зібрала та систематизувала основні запитання від майбутніх «споживачів». «Головне завдання такої літератури — дати вчителям, іншим фахівцям, батькам зрозумілу, просту інформацію про те, як потрібно виховувати та навчати дітей з особливими потребами», — розповідає Андрій Шевцов — доктор педагогічних наук завідувач кафедри ортопедагогіки та реабілітології Національного педагогічного університету ім. Драгоманова. Директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки Юрій Кононенко наголошує: потрібно підвищувати кваліфікацію вчителів, вихователів та залучати батьків до навчального процесу.

Учителька української мови та літератури спеціалізованої школи № 61 м. Києва Людмила Кінзерська розповідає, що серед її учнів — троє із особливими потребами. «Маємо створити такі умови, щоб всі вони почувалися комфортно у соціумі. А методичних матеріалів з таких питань практично немає».

Нові посібники хоча б частково заповнять цей вакуум. Проект реалізовано за підтримки Міжнародного фонду «Відродження». За словами менеджера фонду Олександра Андрощука, наразі надруковано по 500 примірників посібників, які найближчим часом безкоштовно надійдуть до шкіл, інтернатів, вищих навчальних закладів та сімей, у яких виховують «особливих» дітей.

Слабкозорим дітям дуже складно читати звичайні книжки.

 

Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА.