Профспілки домагаються, щоб він міг це зробити, де захоче.
Мешканці портових міст могли 30 вересня чути, як рівно опівдні з суден, що стояли в їх гаванях, раптом полинули протяжні гудки. Так українські й іноземні моряки провели «День дій» — всесвітню акцію протесту проти надто жорсткої візової політики США, що позбавляє, по суті, екіпажі суден, котрі перебувають в американських портах, права сходити на берег.
До відомого теракту 11 вересня 2001 року моряку, щоб зійти на берег у США, досить було спеціального паспорта. Тепер вимагається заздалегідь отримана спеціальна віза. Якщо її немає, а моряк-іноземець посмів ступити на територію порту, власті мають право його затримати й депортувати. Мало того, США зобов’язують усі судноплавні компанії світу наймати для своїх суден озброєну охорону (звісно, американську), яка... нікого не пускала б на берег.
Коментує ситуацію голова Профспілки робітників морського транспорту України Михайло Киреєв: «Праця у моряків особлива, команда перебуває на борту по кілька тижнів поспіль, і коротке звільнення на берег в іноземних портах життєво необхідне для здоров’я людей. А їх у цьому обмежують. Дуже ускладнився й транзит моряків в американських портах з судна на судно. Необгрунтовані обмеження стосовно людей, на яких, окрім усього іншого, покладено ще й особливу відповідальність за безпеку суден, портових засобів та цивільного населення, викликають у них роздратування й розчарування, що не сприяє посиленню  відповідальності».
Дискримінація торкнулася 1 мільйона 250 тисяч моряків торговельного флоту світу. Чимало серед них і українців. Хай поки що надто мало наших суден буває у портах США, але ж близько 80 тисяч українських моряків працюють на іноземних суднах, зокрема — під «зручними» прапорами, для яких рейси в американські порти — звична річ.
Здається, в чім клопіт? Бери, моряче, візу та й чимчикуй на берег! Але той, хто спробував зібрати купу документів, сходити до посольства США на співбесіду, а потім, якщо видадуть, отримати візу, добре знає, яких зусиль і часу це потребує. До того ж часто моряк, оформляючись на судно, просто не знає, чи заходитиме воно в порти США і чи потрібна йому віза. Є й інші труднощі. Ні, недарма проти нового візового режиму США виступили й галузеві профспілки моряків більшості країн світу, й міжнародні організації. Ще в квітні ц. р. Міжнародна федерація транспортників запланувала провести згадуваний «День дій». В акції взяли участь близько 130 держав. У тім числі й Україна. Крім того, Профспілка робітників морського транспорту України надіслала відкритого листа урядові США, якого вручено Надзвичайному і Повноважному послу США в Україні Дж. Гербсту. В посланні звернуто увагу на те, що Міжнародна організація праці (МОТ), аби вирішити питання безпеки після терактів 11 вересня, але при цьому не позбавити моряків права звільнення на берег, прийняла нову Конвенцію про документи, які засвідчують особу моряка (Конвенція МОТ 185). Нововведення до посвідчення особи моряка роблять цей документ таким, що його цілком досить для того, щоб члени екіпажів могли відвідувати будь-які країни без спеціальних віз. Чи зважать на прийняту ще в червні 2003 року Конвенцію МОТ 185 у США? Як прореагують на всесвітню акцію «День дій»? Бувало, США й не такі «дрібнички» ігнорували.
Одеса.