Не перший рік у пресі, та й не тільки, порушують питання про стан українських шляхів. Науковці підрахували суми збитків від поганих трас. Це майже 20 мільярдів гривень. А кількість постраждалих — приблизно півтори тисячі осіб. Але з року в рік ситуація з міськими і позаміськими транспортними магістралями залишається незмінна. Водночас для ремонту і відновлення шляхів Міністерство транспорту і Укравтодор просить у держави вісім мільярдів гривень. Із цієї суми Кабмін виділив лише 15 відсотків. На думку урядовців, цього поки що має вистачити. Але, чи тільки гроші вирішують, чи будуть у нас якісні дороги?
Ще кілька років тому криворізькі вулиці та проспекти мали вигляд, як після великого бомбардування. Ситуація змінилася після того, як у середині 2003 року міська адміністрація оголосила тендер на ремонтно-шляхові роботи. Серед трьох учасників перемогла нібито серйозна фірма, що входить до відомого одеського концерну. Роль переможного чинника відіграла наявність сучасної імпортної техніки і свого виробництва асфальту. За сезон підприємство відремонтувало майже 200 тис. кв. м криворізьких доріг. Однак навесні 2004 практично на тих самих шляхах і в тих самих місцях знову утворилися ями та тріщини, і для міського транспорту, як і торік, настали «асфальтні баталії».
Виправдовуючись, діячі фірми називають чимало причин: і те, що місто розташоване на геологічному розламі; і те, що там прорито безліч шахтних порожнеч; і часті вибухи в кар’єрах ГЗКів. Усе це так, але привід засумніватися дав випадок. На одному з найжвавіших проспектів Кривого Рогу за дощової погоди по ще не підготовленому, старому асфальтному покриттю робітники фірми наносили гарячу смолу, а потім укладали свіжий асфальт. Тим самим, зважте, порушуючи всі технологічні норми. Свідків цього авралу було предостатньо. Що буде з таким покриттям наступного року, питання риторичне...
Слід додати, що, наданих містом торік 12 млн. грн. та 9 млн. грн. на початку нинішнього року повинно було вистачити багато на що, зокрема і на проведення якіснішого ремонту під «фрезу». На запитання — чому на дорогах з пошкодженням покриття більш як 45 відсотків провадиться, так званий, ямковий ремонт — керівництво фірми дати зрозумілу відповідь не змогло, до того ж посилалося на брак коштів. Однак варто зазначити, що під час роботи фрезою, коли знімають весь ушкоджений шар дорожнього полотна, розцінки, становлять близько 45 грн. за кв. м, а в разі ямкового ремонту, через його специфіку, приблизно 60 грн. за кв. м.
Здається, наші з вами гроші щорічно «укочують» у шляхове полотно. Очевидно, нам не скоро доведеться поїздити хорошими дорогами.
Кривий Ріг.