Перші до управління у справах захисту прав споживачів прийшли мешканки Чернігова Ніна Лопухіна та Марія Сановець. У їхньому під'їзді встановили броньовані двері з кодовим замком, а він через кожні тиждень-два виходить з ладу. Фірма-виконавець кілька разів змащувала механізм, але знову та сама історія. Це псує нерви мешканцям під'їзду.
-- Що нам робити? -- запитували вони. Споживачам роз'яснили: спочатку треба звернутися до фірми з письмовою вимогою про заміну замка. У разі невиконання їх вимоги управління може вжити до тих, хто встановлював броньовані двері, штрафні санкції.
Наступна відвідувачка — Галина Бивалькевич.
— Моя дочка купила на ринку за 170 гривень туфлі, — повідомила вона. — А вже через 10 днів на носку нитки порвалися — стирчать. Та й підошва стерлася...
— Чек є? — запитує начальник відділу управління Людмила Гаврилюк.
— Є.
— Не замінили вам взуття?
— Ні.
Інша ситуція із взуттям у приватного підприємця Любові Мартиненко, наступної відвідувачки:
— Дочка купила туфлі за 60 гривень. Їй пообіцяли замінити їх, якщо не підійдуть. Але тепер удають, що нічого не знають. Принесене взуття мені кинули в обличчя...
Людмила Гаврилюк пояснила, що питання з неякісним взуттям зазвичай розв'язують на користь споживача. Для цього треба зустрітися з приватним підприємцем, а не реалізатором. Якщо є товарний чек, управління відразу може вирішити питання на користь покупця. Не безнадійна справа й коли нема підтверджувального документа. Потрібно подати позов до суду, і, як показує судова практика, рішення здебільшого — на користь споживачів. Продавці неякісного взуття навіть сплачують моральні збитки.
— Ось недавно Марії Сурмачевській, Олександру Готенку, Людмилі Науменко продавці повернули гроші за неякісний товар, — зауважила пані Гаврилюк.
Серед відвідувачів — і власник магазину. Просив, щоб управління не штрафувало його за неякісне взуття, виставлене на продаж. Мовляв, це ж вина фабрики, яка йому поставила брак. Та його не пожаліли. Наступного разу буде ретельніше добирати запропоновану продукцію.
Складніша справа в пенсіонерки Надії Миколаївни Маковій з Бобровиці. Жінка приїхала у сльозах: проведення газопроводу на її вулиці коштує 990 гривень, а з неї вимагають 1500. Її скарга потребує детальнішого вивчення на місці.
Миколі Шевченку приватне підприємство виготовило неякісні вікна. Одному з відвідувачів продали телевізор менший по діагоналі, ніж пропонували. Пацієнт приватного стоматологічного кабінету ніяк не позбудеться болю від процедур лікаря. Щоправда, останньому споживачеві доведення провини медустанови коштуватиме чималих зусиль. Адже потрібен висновок експертів, що саме втручання лікаря стоматкабінету загострило хворобу.
— А загалом з початку року працівники нашого управління розглянули уже більш як 200 скарг, —підсумувала заступник начальника управління у справах захисту прав споживачів Валентина Храпач. — 82 споживача скаржилися на погану якість непродовольчої продукції. Тільки після нашого втручання цього року вже повернуто чернігівцям 2570 гривень за неякісне взуття.