На станції Мостиська-ІІ відбулося урочисте освячення пристрою SUW-2000. Завдяки йому потяг перейшов із європейської колії на українську лише за дві хвилини. Так на українсько-польському кордоні почалася нова ера в міждержавному залізничному сполученні.

Авторів і виконавців проекту, залізничників і всю громаду привітали Міністр транспорту України Георгій Кірпа, віце-прем’єр, міністр інфраструктури Республіки Польща Марек Поль, керівники органів влади. На Львівщину з нагоди запуску «проекту століття» (саме так фахівці називають цю технічну новацію) прибули делегації з Росії, Словаччини, Угорщини, Молдови, Білорусі, Казахстану. По суті, всі прикордонні держави зацікавилися привабливими економічними перспективами, що їх відкриває застосування SUW-2000. Про суть новації вже йшлося на сторінках газети «Голос України», коли ще в розпалі були підготовчі роботи. Тоді нам лише на словах пояснювали, як можна буде перестрибнути через епоху і забути про клопітну і тривалу процедуру перестановки вагонів за допомогою домкратів. І ось — здійснилося. Колію переобладнали рекордними темпами. Від першої зустрічі зацікавлених сторін — фахівців України і Польщі — минуло лише 100 днів. Віднині уже зникли технічні бар’єри між двома транспортними системами. Залишається «підтягнути» митників і прикордонників, які, очевидно, виконуватимуть свої функції на ходу, щоб не затримувати поїзди.

Ідея переходу на європейську колію і навпаки давно хвилювала і залізничників, і всіх користувачів транспорту. Над проблемою працювали російські фахівці, та геніально просте рішення віднайшов талановитий польський учений, доктор інженерії Ришард Сувальскі. Його винахід три роки тому запровадили на кордоні між Польщею і Литвою. Україна стала другою державою, яка увімкнула «зелене світло». Українські й польські урядовці, залізничники домовилися про те, що після технічних випробувань перший пасажирський потяг «Київ—Краків» вирушить уже на Святого Миколая. У цьому потягу буде два вагони Львівської залізниці, що курсуватимуть далі, до Відня.

Під час зустрічі та прес-конференції йшлося про те, що завдяки винаходу великі перспективи відкриваються на казахстансько-китайському кордоні, оптимізується уся система транзитних перевезень. Запровадження пристрою на станції Мостиська-ІІ коштувало майже два мільйони гривень, та витрати швидко окупляться. Міністр транспорту Георгій Кірпа запропонував порозмірковувати над простою арифметикою: перевантаження однієї тонни вантажу під час переходу з однієї колії на іншу старим способом коштує п’ять—сім доларів США. У кожному вагоні — майже 50 тонн. Неважко підрахувати економічний ефект від перевезень і транзиту. Найближчим часом систему SUW-2000 буде запроваджено по всьому спектру прикордонних сполучень.

Технічна новація, наголошував на прес-конференції Георгій Кірпа, спонукатиме до нових форм організації праці. Міністр транспорту України пропонує відмовитися від «гірлянд» експедиторів і створити міжнародні експедиторські кампанії. На часі —розв’язання проблеми уніфікації перевізних документів. Брама в Європу відчинена, й там чекають нових гостей і пропозиції...