Я працюю в ПТУ більш як 45 років, переважно з юнаками. І часто спостерігаю таку картину: після обіду більшість хлопців сідають на підлогу в коридорах і фойє. «Ми стомилися», — кажуть. Анкетування підтвердило спостереження педагогів: після п’яти-шести уроків сприйняття, засвоєння учнями матеріалу різко падає.
Відсидівши уроки, діти приходять додому і знову беруться за підручники. Як їм бути здоровими за сидячого способу життя і такого перевантаження?
Ми провели експеримент. Після уроків зібрали викладачів і запропонували їм за 2,5 години «вивчити» всі уроки, які вони задали дітям. На жаль, з поставленим завданням вони не впоралися.
Чим ми гірші за японців, які влаштовують обов’язкову фізичну розрядку не тільки на робочих місцях, а й під час навчання?
Треба, певно, і нам від декларацій переходити до справи, якщо ми хочемо, щоб наші діти випромінювали здоров’я. Яке навантаження з санітарно-гігієнічних норм припустиме для учнів? Це питання міністрові освіти, вченим мужам педагогічних наук, головному санітарному лікареві України. А до обговорення проблеми запрошую всіх читачів шановного «Голосу України».
.
Михайлівка Запорізької області.