Нинішній рік у новітній історії Хмельницького, мабуть, перший, коли місто почало забувати про непривабливі, наче післявоєнні розвалини, довгобуди. Там, де ще недавно стирчали до неба незавершені стіни, нарешті засяяли вікнами нові житлові будинки, офісні та торговельні центри. Вирішення наболілої роками і вже, здається, безнадійно хронічної проблеми міських довгобудів стало ознакою позитивних тенденцій в економіці обласного центру. Головна з них — збільшення фінансових вкладів населення у розбудову міста. Тож не дивно, що за підсумками 2001 року хмельничани досягли найвищих в Україні темпів житлового будівництва.
Відрадно, що нарешті вийшло на завершальний етап і будівництво єдиної споруди, яка фінансується з місцевого та державного бюджетів, — комплексу обвідного водогону. Фахівці колективного підприємства «Спецбудмеханізація» розпочали роботи ще десять років тому. За цей час уже й самі хмельничани забули, навіщо витрачати на них 5,7 мільйона гривень, хоча проект справді цікавий і економічно вигідний.
Нині воду для трьох районів міста перекачують примусово — за допомогою насосів, а обвідний трубопровід дозволить переганяти її самопливом — з пагорба на пагорб. Це дасть змогу щороку економити до двох мільйонів кіловат-годин електроенергії, покращити водопостачання районів Центральний, Гречани, Південно-Західний і здешевити послуги міського комунального підприємства «Хмельницькводоканал».
Додамо, що трубопровід подолав уже річку Південний Буг та його притоку Плоску — досить складні ділянки проекту, і впритул підійшов до обласного центру. Цьому значною мірою став у пригоді й досвід директора КП «Спецбудмеханізація» Івана Беца, який ще два десятиліття тому керував спорудженням 40-кілометрового водогону для Кам’янець-Подільського цементного заводу.
— У 2002 році, — розповідає Іван Давидович, — ми завершили прокладку передостанньої черги водогону, освоївши 400 тисяч гривень капітальних вкладень з місцевого і понад 300 тисяч — із державного бюджетів. Це дало нам змогу за підсумками року збільшити обсяги будівельно-монтажних робіт майже на п’ятдесят відсотків, закупити нову спеціальну техніку.
У ці дні колектив підприємства готується до здачі в експлуатацію чи не найдовготривалішого будівництва у Хмельницькому. Залишилося прокласти останні 800 метрів водогону. Щоправда, вони будуть нелегкі, бо проходять через основні транспортні магістралі міста. Однак і колектив «Спецбудмеханізації», і хмельничани сподіваються найближчим часом з полегшенням зітхнути — ще одну проблему міста здолано.