Це визначення сьогодні найвлучніше характеризує роботу залізничної галузі
Одинадцять років тому було утворено державну адміністрацію залізничного транспорту «Укрзалізниця».
Минулого четверга залізничники в Палаці «Україна» на урочистих зборах підбили підсумки своєї роботи. Як зазначив, відкриваючи їх, Міністр транспорту Георгій Кірпа, цього року до державної скарбниці галузь внесла мільярд гривень. І левову частку коштів заробили саме залізничники — 62 відсотки. Георгій Кірпа наголосив: це уп’ятеро більше, ніж держава виділила на розвиток транспорту з бюджету.
Лише за 10 місяців поточного року перевезено 333,3 мільйона тонн вантажів, це на 20 мільйонів тонн більше, ніж торік, і 454 мільйони пасажирів, що на 8 мільйонів перевищує торішній показник. Таких вагомих результатів вдалося домогтися завдяки наведенню порядку в галузі, запровадженню нових форм роботи.
Українська залізниця стала візитною карткою нашої держави — оновлено вокзали, відремонтовано й електрифіковано тисячі кілометрів шляху, постійно оновлюється вагонний парк, дедалі комфортнішими стають далекі й близькі подорожі. У цьому могла переконатися більшість наших співвітчизників.
Проте залізничники не зупиняються на досягнутому. «Столичний експрес» скоротив відстань між Києвом і Харковом, став першою швидкісною ластівкою. Невдовзі новинку зможуть оцінити й мешканці Одеси, яких також зв’яже зі столицею новий швидкісний потяг.
Як наголосив у своєму виступі на урочистих зборах Президент України Леонід Кучма, «нині залізниця перевозить 84 відсотки вантажів і 62 відсотки пасажирів від їх загальної кількості». Глава держави особливо відзначив роль людського чинника в успішному реформуванні залізничної галузі. Він, зокрема, підкреслив, звертаючися до присутніх у залі: «Саме ви — люди, які є гордістю вашої професії й гордістю України — і є її справжнім рухомим складом».
І це не дивно. Адже останніми роками «Укрзалізниця» створила тисячі нових робочих місць, а середьомісячна зарплата лише за два роки зросла втричі. Немає заборгованостей із платежів до бюджету і Пенсійного фонду. Леонід Кучма особливо наголосив на тому, що машинобудування України отримало значний імпульс для свого розвитку за рахунок виготовлення пасажирських вагонів, дизель-поїздів, електричок і навіть літаків.
Водночас залізничники вміють не лише працювати, а й співчувати. Коли стихійне лихо постукало в домівки закарпатців, саме залізничники перші прийшли на допомогу, збудували для сімей потерпілих 230 житлових будинків за власний кошт. Президент України згадав про це у своєму виступі і сказав, що коли бував на Закарпатті, в зоні стихійного лиха, чув багато теплих слів на адресу «Укрзалізниці».
Здавалося б, на святі мають говорити тільки про здобутки. Але не так заведено в залізничників. Вони добре знають: не можна зупинятися в своєму зростанні. Сьогодні один з пріоритетів у роботі керівників «Укрзалізниці» — поліпшення умов праці, доведення їх до європейських стандартів.
Однак для цього потрібні чималі кошти. На жаль, цього не розуміють урядовці й законодавці. Адже власникам підакцизних товарів невигідно везти свої вантажі територією України передусім через недосконалі митні правила. Отож вони віддають перевагу Білорусі, Росії, прибалтійським країнам. В результаті транзитні перевезення через Україну скоротилися більш як утричі. В підсумку — «Укрзалізниця» втрачає сотні мільйонів гривень, а отже, зменшуються надходження й до бюджету. А ці ж кошти можна було б використати для створення міжнародних транспортних коридорів.
Керівники галузі докладають чимало зусиль, щоб переконати близьких і далеких сусідів у тому, що унікальне географічне розташування України дасть змогу скоротити час і витрати на перевезення вантажів. Уже ведуться й проектні розробки міжнародних транспортних коридорів. І сьогодні треба думати й законодавцям не тільки про день сьогоднішній, а й прийдешній.
До речі, високу оцінку роботі українських залізничників дали учасники святкового концерту Павло Дворський, Василь Зінкевич та російські виконавці Надія Кадишева, Микола Басков, Максим Галкін та Олександр Малінін. І це не дивно. Адже добру частину свого життя вони проводять у гастрольних поїздках і мають можливість порівнювати роботу залізничників різних країн.
Отож, на мою думку, «Укрзалізниця» стала локомотивом вітчизняної економіки. Недаремно Президент України підписав указ, за яким відтепер 4 листопада країна відзначатиме День залізничника. Адже саме цього дня 1891 року в Україні розпочався регулярний залізничний рух.