Українське державне підприємство поштового зв’язку «Укрпошта» підписало з одним із громадських утворень, яке позиціонує себе як об’єднання видавців, документ про наміри сприяти у розповсюдженні періодики.
У цьому нічого поганого немає. Однак, чи замислювалися нинішні очільники «Укрпошти», кого об’єднують їхні партнери.
Отож один із засновників, що представляє західний регіон країни, свого часу конкретно асоціювався із очільником нещодавно поваленого режиму. Понад те, місцева преса критично засуджувала обслуговування команди Януковича одіозним видавничим домом.
Інша фірма навіть юридичну адресу вказує на сході країни і займається чи то рекламною, чи то ще якимось наближеним до справжньої періодики ділом.
Ще один засновник — із півночі. Його головний профіль — оптова і роздрібна торгівля.
Але це ще не все. Хто ж оформив членство у зібранні?
Значна кількість мають зарубіжне коріння. У назвах цих інституцій рясніють словечка «медіа», «паблішинг», «інтернешнл», «індепендент» і ще багато чого на іноземний кшталт. Великі і малі учасники об’єднання могли потрапити в цей казан через недосвідченість.
А от представники потужного медіа-холдінгу, очевидно, мали на увазі щось більше, аніж просте спілкування у приємній компанії. Сергій Курченко, якого пов’язують із цим ресурсом, тісно співпрацював із сім’єю колишнього президента, який так поспішно залишив Межигір’я.
Цікавий і такий факт: із понад 300 видань, які нібито входять до об’єднання, заледве 50 послуговуються українською мовою. Далеко не всі вони найвідоміші у загальнодержавному масштабі. До речі, до вітчизняного Каталогу видань для передплати внесено понад 2,5 тисячі газет та журналів.
Виникає запитання: чи аналізували нинішні керівники «Укрпошти» склад об’єднання? Чи звернули увагу, що туди не входять авторитетні видання: «Сільські вісті», «Україна молода», «Факты и комментарии», «Урядовий кур’єр», «Дзеркало тижня», «Високий замок», «Правда Украины»?
Національний операторе поштового зв’язку, з ким і на кого ви працюєте?
Розмова, пошук взаємоприйнятного рішення, поза сумнівом, потрібні. Але це має бути широкий діалог, а не кулуарні домовленості.
УДППЗ «Укрпошта» нібито видало наказ №100 за 16.02.2015 р. про затвердження Порядку розповсюдження періодичних друкованих видань за передплатою.
Попередній такий документ підписували три державні установи. Чому цього разу «Укрпошта» проігнорувала установлений порядок?
На нараді, яка відбулася у Держтелерадіо, зазначалося, що визнання наказу таким, що втратив чинність без одночасного затвердження нових правил передплати періодичних друкованих видань на території України загрожує виконанню соціальних зобов’язань держави у частині гарантування населенню доступу до інформації в регіонах та може призвести до неврегульованості на законодавчому рівні відповідних суспільних відносин, зриву передплатної кампанії, скорочення накладів видань, погіршення якості доставки преси.
Тобто, якщо «Укрпошта» не зацікавлена у розвитку вітчизняного національного інформаційного простору, то вона може продовжувати діяти в обраний нею спосіб. Але тоді їй треба перепрофілюватися у приватну структуру.


Вл. інф.