Бескидський тунель, будівництво якого триває на Закарпатті вже кілька років, планують завершити у жовтні 2017-го. Роботи тут не припиняються ні вдень, ні вночі. Інженерна споруда пролягає на глибині 180 метрів під Бескидським хребтом Карпат і зводиться на відстані тридцяти метрів від тунелю, збудованого у ХІХ столітті ще за часів Австро-Угорської монархії.

Перший етап цієї важливої транспортної споруди має бути завершений уже в грудні. Щоб дістатися закарпатського боку, треба пройти ще 71 метр. Тунель — другий за довжиною в Україні — почали прокладати зі Львівщини.
Представник організації-підрядника ЗАТ «Інтербудтунель» Анатолій Ланін розповідає, що прокладають тунель австрійським методом, спеціалісти щодня використовують майже чотириста кілограмів вибухівки. Після підриву п’ять-шість годин вивозять гірську породу — до 350-360 кубів. Тоді закріплюють армовані арки, заливають бетон. «Оскільки працюємо лише за тридцять метрів від старого об’єкта, слідкуємо, щоб не порушити його цілісність», — каже Анатолій Ланін.
До речі, довжина тунелю становитиме 1764 метри без порталів, а з ними — 1822, висота — одинадцять, ширина — дванадцять метрів. Складатиметься з двох напрямків. Старий має тільки один.
У тунелі збудують 49 ніш, 12 камер, а також аварійні ходи, які будуть з’єднані зі старим об’єктом. Цей підземний перехід буде обладнано сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляцією, відеонаглядом, контрольними датчиками визначення рівня шкідливих газів, а також постійним моніторингом внутрішнього стану, засобами пожежної безпеки й системою антикорозійного захисту.
На будівництві нині задіяні триста працівників. Усі роботи цілодобово контролюють австрійські спеціалісти.
Вартість проекту — 102 млн. євро. Кошти виділяє Європейський банк реконструкції і розвитку.

Закарпатська область.

Довідково

Бескидський тунель — один із найважливіших інфраструктурних проектів, які реалізуються на українських залізницях. Для України цей тунель має стратегічне значення, оскільки ним перевозять вантажі до західного кордону, а також понад 60% транзитних вантажів у напрямку Західної і Центральної Європи. Він з’єднує Закарпатську і Львівську області та розташований у п’ятому панєвропейському міжнародному транспортному коридорі, який проходить через Італію, Словенію, Угорщину, Словаччину, Україну і Росію. Нині діючий Бескидський тунель за технічним станом уже вичерпує свій експлуатаційний ресурс і вимагає постійної уваги працівників магістралі. Новий тунель дасть змогу збільшити пропускну спроможність, гарантуватиме безпеку руху потягів та приведе у відповідність до всіх європейських технічних вимог Бескидську ділянку залізниці, що значно покращить імідж України як надійної транзитної держави і відповідального торгового партнера.

 

 

На знімку: ось так виглядає новобудова зблизька.

Фото надане Ужгородським прес-клубом.