На власному досвіді переконався, що наші чиновники не знають, а може, не хочуть знати вимог Закону України «Про звернення громадян». У більшості випадків їх робота зводиться до того, щоб написати відписку або передати звернення підлеглим установам. Інколи пересилають тим інстанціям, чиї дії оскаржуються, що заборонено законом. У всій країні відбувається масштабна круговерть паперів. Однак порушення законів, інших нормативних актів не припиняється!


Нікому з чиновників не спадає на думку належним чином вивчити закон. Особливо «забувають» про статтю 19, де чорним по білому написано: «Органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації... посадові особи в межах своїх повноважень зобов’язані: об’єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді заяви чи скарги скласти про це мотивовану постанову; на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу; скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв’язку із заявою чи скаргою рішень...».


А ще — кожен чиновник мав би затямити статтю про відповідальність за порушення вимог закону під час розгляду звернень громадян. Хай мають на увазі, що прості українці не лише читають закони, а й вимагають їх суворого дотримання.


Михайло ВАРЕНИЦЯ.


Сміла Черкаської області.