Буквально по грамах збирають цими днями медики пальне для того, щоб заправити машини «швидкої допомоги». Ще день-другий і автомобілі не зможуть виїжджати на екстрені виклики. Критична ситуація склалася ще два місяці тому. Річ у тім, що цього року обласна влада профінансувала закупівлю пального й запчастин лише на 40% від необхідного обсягу.


Віртуальні кошти на пальне начебто б є — 20 жовтня сесія обласної ради ухвалила рішення про виділення 18,7 млн. грн. для забезпечення роботи «швидкої допомоги» до лютого 2017 року. Однак досі медики не отримали жодної копійки. Чому?


Примхи бюрократії чи злий намір чиновників? Останні два місяці, розповів директор комунального підприємства «Автобаза санітарного транспорту» Олег Совик, підприємство виходило із ситуації, заправляючи автомобілі за рахунок коштів, призначених для ремонту автомобілів, а це майже два мільйони гривень. Але ці гроші закінчилися, автобаза санітарного транспорту відпускає пальне машинам «швидкої допомоги» у борг, а очікуване зниження температури повітря вимагає оснащення машин зимовою гумою. Крім того, для функціонування «швидкої» потрібні медикаменти, ПММ, запчастини, водіям — зарплата.


— Якби сьогодні необхідні гроші надійшли, ми б закрили питання і щодо пально-мастильних матеріалах, і із закупівлі зимових шин, — зазначив О. Совик.


Фахівці упевнені, що проблему «сухих баків» машин «швидкої допомоги» створено штучно: обласний департамент охорони здоров’я, відповідальний за безпосередній розподіл коштів по станціях швидкої допомоги й районах області, не підписав відповідне розпорядження.


Голова Одеської облради Анатолій Урбанський, котрий виступив з відеозверненням, підтвердив, що гроші на потреби «швидкої» виділено. Рішення сесії в найкоротший термін передали в обласний департамент охорони здоров’я, і все, що потрібно зробити директорові департаменту, — підписати розпорядження. «Уся відповідальність за невиконання рішення сесії лежить на департаменті охорони здоров’я облдержадміністрації», — наголосив голова обласної ради.


Директор обласного департаменту охорони здоров’я Тетяна Крива всі обвинувачення на адресу керованого нею підрозділу заперечує, каже про нестачу коштів.


— Щоб виділити фінансування на бензин, мені потрібно зменшити зарплату лікарям і видатки на гемодіаліз, — заявила чиновниця журналістам. — Це порушення бюджетного кодексу... Депутати штовхають мене на порушення закону, і якщо я підпишу незаконний документ, то буду винна як держслужбовець.


Наприкінці року в Одесі згадали про те, що вся служба екстреної медицини, як то кажуть, дихає на ладан. Приміром, автопарк служби «швидкої допомоги» потребує відновлення. Із 140 автомобілів, які має обласний центр екстреної медичної допомоги, лише 65 машин відносно нові — 2014 року випуску. Інші — «пенсійного віку» і небезпечні в експлуатації. Набагато старші, серед них є і машини, що прослужили понад 30 років. Але ж щодоби на станцію швидкої допомоги від жителів міста й області надходить 1,5 тисячі викликів.

Одеса.