Для одних маршрутки збиткові, для других -- задорогі.

 

У Херсоні вирують пристрасті через намір муніципальної влади узгодити подорожчання проїзду в міських автобусах із трьох до п'яти гривень. Цьому передували громадські слухання, де перевізники обмінювалися з пасажирами ущипливими репліками, образами, а часом -- і нецензурною лайкою. Зрештою члени міськвиконкому на своєму засіданні навідріз відмовилися затверджувати підвищення вартості квитків, і перевізники відреагували блискавично. З 571 "маршрутки" (за винятком комунальних) більше половини у рейс не вийшли. Через цей стихійний страйк городяни змушені були у лютий мороз по півгодини стовбичити на зупинках, і приязного ставлення до керівників обласного центру та власників автобусів це, звісно, не додало.

 

Міський голова Володимир Миколаєнко запросив журналістів на брифінг, аби пояснити, чому квитки мають коштувати дорожче. Та за кілька хвилин до початку зустрічі якийсь анонім зателефонував до поліції і повідомив, що будівля Херсонської міськради замінована. Тож більшості репортерів прорватися через поліцейський кордон на вході не вдалося. Тим часом херсонець Ігор Новицький зареєстрував на сайті міськради електронну петицію із вимогою про відставку Володимира Миколаєнка саме через неподобства із громадським транспортом. "За що ми повинні сплачувати більше трьох гривень? Свиней для забою возять більш комфортно", -- різко висловився автор петиції.

 

І судячи з того, що протягом лічених годин під нею поставили свої підписи десятки не тільки простих городян, а й політиків та депутатів міськради, його думку багато хто поділяє. Адже херсонцям уже остогидли хронічні порушення графіку руху, брудні та пошарпані салони автобусів, водії, котрі смалять цигарки за кермом та вмикають російський "блатняк" на повну гучність.

 

Утім, перевізникам теж є що сказати у відповідь. Через ціну на проїзд, що вже є збитковою чи завмерла на межі собівартості, нема за що купувати запчастини для ремонту автобусів і оновлювати парки. Водії за копійки працювати не хочуть і тікають до інших міст, де платня вища. А ті, що залишилися, гарують "за баранкою" понаднормово. Через напруження у одного з водіїв не витримало серце. Він помер на кінцевій зупинці в кабіні автобуса, розповіла начальник міського управління дорожньої, транспортної інфраструктури та зв'язку Аліса Вербицька.

 

Так чи інакше, але після "боїв місцевого значення" херсонські чиновники намагаються примирити "ворогуючі сторони". Вони домовилися створити спільну з перевізниками комісію, яка протягом найближчих трьох місяців має визначити, як саме покращити сервіс для пасажирів. Але всі ці перемовини городяни вважають димовою завісою, під прикриттям якої подорожчання проїзду "протягнуть", а більше нічого не зміниться.

 

Сергій ЯНОВСЬКИЙ.

 

Херсон.

 

Голос України