Молодь демонструє готовність і вміння розвивати індустрію моди і виводити Україну в лідери на європейському просторі. Такі оцінки лунали на фіналі XVІІ Міжнародного конкурсу молодих дизайнерів «Печерські каштани», партнером якого є «Голос України», а організовує Київський національний університет технологій та дизайну. Цьогоріч в огляді взяли участь 270 представників України, Білорусії, Естонії, Молдови, Грузії, Польщі та Китаю.
Особлива увага була прикута до представників нашої держави. Адже торік Київський національний університет технологій та дизайну міжнародні експерти занесли до списку ТОП-100 кращих дизайнерських університетів та шкіл світу. Повз увагу спеціалістів не пройшло й те, що сукню Джамали, в якій вона перемогла на Євробаченні, зберігають в музеї АВВА, що в Стокгольмі. Дизайнер цього вбрання — тоді студент, а нині аспірант КНУТД Іван Фролов.
— Я не вперше на фіналі цього конкурсу, — каже Герой України, лауреат Шевченківської премії Анатолій Паламаренко, — приходжу, щоб порадіти за талановиту молодь. Вони творять неповторну красу. З такою зміною Україна має прекрасне майбутнє. А от у президента Української технологічної академії Ігоря Половнікова підхід до оцінки робіт не стільки емоційний,  скільки прагматичний.
— Учасники продемонстрували високу професійну майстерність. Коли ці студенти стануть випускниками і прийдуть на виробництво, їм не скажуть: «забудьте все, що вчили». Такі молоді спеціалісти здатні бути лідерами в творчих колективах. Тож спасибі викладачам за вміння готувати такі кадри.
Керівник публічного акціонерного товариства «Чинбар» Віктор Ліщук постійно співпрацює з університетом, допомагає учасникам конкурсу не лише порадами, а й матеріалами для виготовлення колекцій. Не випадково, що більшість працюючих на цьому підприємстві — випускники Київського національного університету технологій та дизайну. — Співпраця з університетом, — каже він, — це ще й навчання для нас. Адже там постійно розробляються нові технології, які ми випробовуємо і впроваджуємо у виробництво. Я щиро вдячний ректору університету академіку Івану Грищенку, що він запалює не лише студентів, але й нас, виробничників, творчим неспокоєм, і цей конкурс — свідчення ефективності такої співпраці.
— «Печерські каштани», — переконана експерт моди Анжеліка Долженко, — головний конкурс модельєрів України за рівнем робіт. З ними можна сміливо виходити на світовий рівень.
 А от у президента конкурсу ректора Київського національного університету технологій та дизайну академіка Івана Грищенка, як мовиться, радість переплелась із тривогою.  — Все зроблене й продемонстроване, — каже він, — свідчення готовності наших виконавців до професійної роботи. Але мене непокоїть ось що. Чи всі зрозуміли, чому журі віддало перевагу тій чи іншій колекції? Адже далеко не кожний громадянин керується професійним підходом. Тому, впевнений, треба більше уваги приділяти пропаганді високої моди і культури. І саме наш конкурс слугує цій меті. Однак він тримається на ентузіазмі його організаторів. У багатьох державах подібні заходи юридично оформлені, мають свої логотипи. Думаю, було б добре, аби держава разом із професійними організаціями легкої промисловості зрозуміли важливість цієї проблеми, підтримали нас і допомогли у розв’язанні цієї проблеми. Така співпраця обернеться сторицею. Адже експерти стверджують надзвичайно високий потенціал молодих дизайнерів. Їхня кваліфікація високо цінується в світі. Тож є підстави ставити перед собою амбітне завдання: вивести українську індустрію моди в європейські лідери. А це буде не лише ствердженням таланту наших дизайнерів, але й поштовхом для створення нових робочих місць.
Це прекрасно розуміють виробничники, які мислять перспективно. Вони нагороджували переможців конкурсу обладнанням і матеріалами для виготовлення нових колекцій.

Київ.