Луганщина продовжує відновлювати свої дороги, але, як свідчить аналіз, процес переважно торкнувся автотрас, розташованих на півночі області.


— У повному обсязі завершено роботи на ділянці дороги завдовжки 13 км між Сватовим та Старобільськом, — конкретизує заступник глави Луганської облдержадміністрації Вадим Данієлян. — Буквально кілька днів тому закінчили роботи з укріплення основи укладки нижнього й верхнього шару асфальтобетону на ділянці дороги в 7,2 км Кремінна — Торське, яка веде на Слов’янськ. Тут залишилося тільки виконати роботи з укріплення узбіч, установити знаки й зробити розмітку. Повністю завершено роботи за рахунок обласного бюджету на двокілометровій ділянці дороги від Сватового до Кремінної. На цій же дорозі Р66 починають укладати асфальт ближче до Сватового. Цей відрізок дороги також становить 2 км.


Можна порадувати й водіїв, які користуються маршрутом Старобільськ — Сєверодонецьк. Там почався ямковий ремонт, після чого асфальтоукладальник почне укладати нижній і верхній шар бетону. Крім того, стартував ремонт дороги від Старобільська до Білокуракиного. Це, до речі, одна з найбільш зруйнованих ділянок. Нині там концентрують техніку, звозять відсів для укріплення основи та ін.


Східній частині Луганщини пощастило менше. Одна з головних причин, що стримують процес відновлення доріг, криється в тому, що залізничне сполучення є тільки на півночі області — від Сватового до Лисичанська. Сипкі матеріали, доставлені залізницею з інших регіонів, зосереджені там. Це ускладнює процес. Доставка відсіву та інших матеріалів на схід області за допомогою автотранспорту досить дорога, тому в компаній, зайнятих дорожніми роботами, виникають труднощі. Слід зазначити, що залізничний транспорт завжди створює проблему. Особливо влітку, коли вагони для доставки сипких матеріалів, як правило, відсутні.


Дорогу Т1309 від Щастя до Станично-Луганського району (там дві ділянки), розбиту зокрема й військовою технікою, беруться відновити дві компанії, що виграли тендер. Одна з них уже поставила асфальтобетонний завод у районі Рубіжного, друга таке виробництво відкрила в Лисичанську. Роботи на ділянці дороги від Петрівки до Плотини вже стартували.


Вадим Данієлян звертає увагу ще на один важливий момент. Річ у тім, що в Харківській і Донецькій областях сьогодні проводять митний експеримент. Його суть у тому, що 50 відсотків від перевиконання плану митники спрямовують на відновлення доріг. 


Тож сусідні регіони одержують значні суми, отже, основні дорожні компанії зосереджені тут. Працюють компактно, швидко й охоплюють більші обсяги. Щодо Луганщини, то, на жаль, через економічну блокаду, влаштовану добробатами, обласний бюджет недоодержав величезні гроші, тому в регіоні значні фінансові труднощі.


— Але те, що ми запланували по дорогах цього року, виконаємо, — запевняє Вадим Данієлян. — А крім доріг відновимо мости. Зокрема, триває ремонт мосту в Новодружеську, який сполучує Рубіжне й Лисичанськ. Конструкція була зруйнована під час бойових дій АТО, і ми сподіваємося, що в жовтні об’єкт введуть у експлуатацію. Відновлюють також Троїцький міст у Попаснянському районі. Цим займається мостозагін військових. Уже розібрали основу, поклали понтон, підсипали дорогу. Тож скоро будемо по ньому їздити.


Погодні умови поки що дозволяють проводити роботи з ремонту доріг. Майже 60 відсотків від запланованого вже зроблено.

Луганська область.