Тривалий час аеропорт в Ужгороді, що функціонував з 20-х років минулого століття, не працює. Хоча цей об’єкт постійно перебуває на контролі і в полі зору обласної влади Закарпаття: збираються наради, приїжджав міністр інфраструктури, питання виноситься на сесії облради, нарешті летовище обгородили по периметру. Але... віз з місця не зрушено. Доходить до смішного: аби керівник області Геннадій Москаль (за його словами) вчасно потрапив на ранкову нараду до столиці, він уночі на авто перетинає кордон і вилітає до Києва зі словацьких Кошиць або угорської Ніредьгази...

 

Що заважає? Одна суттєва деталь: коли з Ужгорода злітають літаки, то вони заходять у повітряний простір Словаччини. Тож, оскільки Словаччина — член Євросоюзу, то потрібна згода і відповідна сертифікація європейських авіаструктур.


І ось чергова нарада. Уже в Мінінфраструктури за участі представників Державіаслужби, Європейського агентства з авіаційної безпеки (EASA), уповноваженого органу з питань цивільної авіації Словацької Республіки, «Украероруху» та Закарпатської ОДА щодо відновлення повноцінної роботи Міжнародного аеропорту «Ужгород». Але вона, на жаль, так і не принесла очікуваних результатів.


— Згідно з рішенням EASA, заявку на проведення аудиту та сертифікації об’єктів має подати «Украерорух», із них першим визначається аеропорт Ужгорода, а всі інші EASA визначатиме самостійно, — зазначає голова ОДА Геннадій Москаль. — Однак конкретних домовленостей у цьому питанні не досягнуто. Для проведення аудиту та сертифікації Україна має передбачити кошти в держбюджеті на 2018 рік, тоді як часові рамки своєї роботи EASA визначає самостійно. Це може бути період від 2019-го аж до 2022 року.


У неофіційній розмові представники EASA повідомили, що обладнання регіонального підрозділу «Украерорух», який обслуговує аеропорт Ужгорода, дуже застаріло, фактично виведене з ладу, тому його сертифікація неможлива. Крім того, представники уповноваженого органу з питань цивільної авіації Словаччини наголосили, що після проведення аудиту і сертифікації ще необхідно підписати угоду між урядами України й Словацької Республіки, яка має бути ратифікована парламентами обох країн. Оскільки відновлення повноцінної роботи аеропорту в такий спосіб може затягнутися на невизначений термін, найбільш реально вирішити це стратегічне для Закарпаття питання, передавши аеропорт у користування авіаперевізнику з країн Євросоюзу, який не потребує сертифікації EASA. При цьому слід передбачити дольову частку обласної ради, на балансі якої перебуває Міжнародний аеропорт «Ужгород», а однією з умов зробити обов’язкове запровадження регулярного авіасполучення між Ужгородом і Києвом.


Зацікавленість у купівлі Ужгородського аеропорту, за словами очільника області, вже висловили кілька європейських авіаперевізників, у тому числі лоукости.

Закарпатська область.