Концерн Deutsche Bahn запустив безпілотний пасажирський автобус на регулярному маршруті. Це перший, хоч і тестовий, проект автономного рейсового перевезення людей у реальному транспортному потоці.


Електричний привід та електронне керування «служитимуть» курортникам баварського міста Бад-Бірнбах, яке відоме термальними джерелами. Залізничний концерн доправляє цим автобусом пасажирів з потяга безпосередньо на курорт. Довжина маршруту — 700 метрів, але фахівці вважають запровадження «безпілотника» великим кроком у цифрове майбутнє.


Місткість автобуса — шість пасажирів, швидкість руху 15 км на годину. В нього немає не тільки керма, а й узагалі місця водія. Автобус супроводжує фахівець, котрий у разі потреби бере керування на себе. Але для цього йому не потрібні кермо, педалі чи перемикачі: автобус керується джойстиком.


Концерн Deutsche Bahn повідомив, що тестове випробування чотирьох безпілотних пасажирських міні-автобусів з електроприводом розпочнеться наступного року і в столиці ФРН — на території двох містечок університетської клініки «Шаріте» та «Вірхов». Це — спільний проект клініки «Шаріте», федеральної землі Берлін і компанії пасажирського транспорту BVG. Його підтримує і міністерство охорони довкілля. Скористатися «безпілотною» послугою зможуть пацієнти, відвідувачі, медики. Адже обидві території площею 270 і 138 тис. кв. м — це зменшений образ столиці з типовим транспортним потоком, перехрестями, пішоходами, велосипедистами. Тож тут є всі умови для обкатки систем автономного міського транспорту.


А от у Мюнхені, де, за повідомленням агенції ДПА, також тестуватимуться нові автобуси, якими керуватимуть комп’ютери, їх запустять 40 одиниць. До речі, в цього транспортного засобу є ще одна особливість: ним можуть управляти інваліди, для яких у звичайних умовах це було б абсолютно неможливо, наприклад, люди з двостороннім паралічем верхніх і нижніх кінцівок.

Берлін.