У німецьких автомобільних концернів невдовзі з’явиться ще один конкурент, щоправда, давній: автомобілебудівний завод у Цвікау має намір відродити народну машину часів НДР «Трабант».

 «Трабант» часто можна побачити на виставках ретро-автомобілів.

Фото з відкритих джерел.

За повідомленням відомства економіки та контролю за експортом (BAFA), лише за один рік — 2009—2010 — виплати компенсацій за утилізацію старих авто на металобрухт відправлено 1819 «трабантів». Але народ не забув улюблену машину: ностальгійний попит на неї дедалі зростає. За статистикою, у 2015 році в ФРН зареєстровано їх 32 тисячі 832, а в січні минулого — вже 34 тисячі 449. «Наймолодшим» з них виповнилось по 27 років.

Виробники не забарилися скористатися ностальгією споживачів за автомобілем їхньої молодості. Завод у Цвікау відроджує «Трабант», створивши комбінацію улюбленої марки мільйонів громадян колишньої НДР і технічного прогресу. Хоч зовні вона матиме знайомі «риси», але «нутрощі» вразять високими стандартами техніки та електроніки.

Нині, коли провідні автоконцерни ФРН потерпають через зниження кількості продаж і втрати іміджу на тлі дизельних скандалів, автозавод у Цвікау впевнено прямує у майбутнє: «eTrabant» (така нова назва машини) випускатиметься із суто електричним приводом. Завдяки невеликим габаритам витрати енергії будуть незначні, тож місткості батареї вистачить на значно більший пробіг, ніж у інших марок електромобілів.

Невелика вага машини буде досягнута завдяки тому, що кузов, як і колись, відливатиметься з пластика. Сучасна рецептура забезпечить матеріалу міцність і витривалість, він не іржавіє і не так просто зазнає подряпин. Цікаво, що для виготовлення кузовів використовуватиметься лише перероблений пластик.

Нині виробники ведуть переговори із зарубіжними компаніями, котрі переробляють пластик, зокрема китайськими. Недавно китайці відмовилися переробляти німецьке полімерне сміття, тож, щоб зацікавити їх робити це знову, завод у Цвікау обіцяє перейняти відправлення пластикових відходів у країну переробки та зворотне транспортування вторинного пластику.

Ціна нового-старого «Трабанта» — від 12 тисяч 999 євро. Така вартість досягнута завдяки низьким виробничим затратам і державним субсидіям: уряд ФРН підтримав цей проект. Він обіцяє премію за купівлю «eTrabant» — додаткову тисячу євро вже до тих двох тисяч, оголошених раніше за придбання електромобіля. А якщо покупець водночас здаватиме стару дизельну машину, то вже завод-виробник, за прикладом великих концернів, пропонує додаткову премію, екологічну, — п’ять тисяч євро! Тож у такому разі «Трабант» обійдеться покупцеві справді за казкову ціну.

Ну а тим, хто виявляє особливо велику ностальгію за минулим, завод пропонує ще й додаткову знижку — за те, що вони здадуть раритети НДР, пов’язані з образом «Трабанта»: приміром, гараж-мушлю, чи й саме оригінальне авто. Усі ці ознаки минулої епохи поповнять численні музеї історії НДР.

Тим часом фахівці підприємства-виробника переконані, що у відродженої автомарки великий експортний потенціал. Адже вигідна ціна означає привабливу нижню ставку митних зборів, до того ж у кузові практично немає сталевих складових, що в багатьох країнах теж обкладається митом.

Берлін.