Однією з найпомітніших мистецьких імпрез останнього часу в Полтавському краєзнавчому музеї ім. В. Кричевського стала виставка знаного місцевого художника Анатолія Лавренка «Свята». На ній представлено понад 60 робіт проекту під такою назвою, над втіленням якого в життя досвідчений майстер живопису працював кілька років.

Фахівці-мистецтвознавці й поціновувачі творчості художника знають його передовсім як «композитора кольорів». Із їхніми «нотами»-відтінками він може експериментувати, здається, до безкінечності. Малює навіть білим по білому... Його роботи далекі від фотографічного реалізму, позбавлені зайвого нагромадження деталей. І водночас позначені дивовижною здатністю вловлювати сутність зображуваного, передавати настрій і відчуття максимально лаконічними засобами. Це вміння стало у пригоді при створенні такого масштабного циклу, який презентує свята і традиції багатьох народів, країн, релігій — від знайомих нам із дитинства Різдва, Великодня, Зеленої неділі до іспанської кориди та бразильського карнавалу...

Однак, звісно, найближчою й найріднішою Анатолію Лавренку стала тематика християнсько-православної частини циклу, виконаної в авторському стилі. Його художник називає «вільним», тобто не прив’язаним до будь-яких канонів. Виразний пастозний мазок, фактурність зображення і неперевершена гра кольорів створюють ефект об’ємності, розширюють палітру емоцій, огортаючи світлом найбільших християнських свят усіх, хто споглядає ці картини. При цьому вони олюднені навіть тоді, коли на них немає ликів святих чи звичайних облич і фігур. Саме таким творчим причастям Анатолія Лавренка став і його умовний Великодній кошик із головними атрибутами Світлого Христового Воскресіння (на знімку).

Полтава.

Фоторепродукція автора.