Німецька компанія Lufthansa була змушена вибачатися і видаляти з YouTube та Facebook рекламний ролик, присвячений Чемпіонату світу з футболу-2018 в РФ. В офіційному вибаченні, зокрема, йдеться: «Ми побачили в перших коментарях, що це зачіпає почуття окремих користувачів». Скандал розгорівся після того, як стало зрозуміло, що відеоролик, присвячений… відкритості Росії для футбольних фанів, було знято в Києві, а саме — на столичних Березняках та Русанівці. У Lufthansa пояснили, що знімали відео в Україні «з логістичних міркувань», мовляв, київські пейзажі відповідають уявленням глядачів про… Москву. 

Натомість німецький журналіст Борис Райтшустер написав у Фейсбуку, що згідно з інформацією, отриманою від інсайдера, причетного до створення цього ролику, «зйомки відбувалися у Києві, оскільки в Росії було б складно отримати дозвіл на зйомку». «Ви тільки вдумайтеся, — пише Борис Райтшустер. — Фільм для німецького глядача, який, зокрема, агітує за відкриту для світу Росію, навмисно знімають у Києві, тому що путінська Росія як раз зовсім не відкрита світу! Це якесь безумство — і, на жаль, зовсім не виняток. Так створюється викривлене сприйняття дійсності». «Хоча в інших випадках помилкові цифри й навіть комбінації букв в рекламних кліпах викликають шквал обурення — в даному випадку нічого подібного не відбувається, навпаки — навколо цього абсурду панує мовчання німецьких ЗМІ», — наголошує журналіст.
«По-людськи розумію, чому Lufthansa надала перевагу зйомкам в Україні, а не в Росії, — написав у Твіттері міністр закордонних справ України Павло Клімкін. — У нас гарно і безпечно. Але обманювати не можна. Краще знімати в Україні про Україну». При цьому Клімкін запропонував на основі відзнятого матеріалу зробити класну рекламу своїх рейсів до Києва.