Міська рада сербської столиці Белграда більшістю голосів ухвалила рішення про будівництво метро. Прокладати дві підземні гілки довжиною у 14 кілометрів і чотири наземні лінії почнуть у 2020 році.
Транспортна система майже двохмільйонного міста, розташованого на берегах Дунаю і Сави, останніми роками вважається незадовільною. На вузьких вулицях старої частини міста часто утворюються багатогодинні затори, потребує поліпшення і транспортний зв’язок з новими районами Белграда. Фахівці вже підрахували, що будівництво першої, найбільш трудомісткої, лінії підземки обійдеться в 1,3 мільярда євро. А весь інфраструктурний проект оцінюється у 4 мільярди.
Слід зазначити, що будівництво метро в Белграді планувалося ще в 50-х роках минулого століття. У середині 70-х було розроблено проект першої лінії, на початку 80-х почалося її будівництво. Радянський уряд домовився з югославською владою, що відрядить до Белграда досвідчених метробудівців. Натомість Югославія зобов’язувалася списати зовнішньоторговельні борги СРСР. Але щось не склалося, і серби самотужки почали прокладати тунелі й будувати наземні станції. Тунелі було побудовано до 1992 року, а підземні станції метро «Караджорджев парк» і «Вуков споменік» відкрили на початку липня 1995-го. Вони використовуються як так зване легке белградське метро з поїздами на шинному ходу.
А тепер Белград отримає повноцінне метро.