Протягом наступних тижнів ціни на бензин в Україні можуть знизитися на півтори-дві гривні. Такий прогноз учора під час прес-конференції зробив експерт паливного ринку, директор української консалтингової компанії «А-95» Сергій Куюн.
За його словами, головною причиною можливого зниження є світова динаміка цін на нафту. А саме, після серпневих піків, коли за барель просили 85 доларів, вартість чорного золота почала незначно падати.
Загалом під час спілкування з журналістами експерти з паливної сфери намагалися пояснити, чому ціни на бензин, дизель та автогаз упевнено зростали упродовж кількох останніх місяців, стаючи недосяжними для багатьох українців, а також чи варто це списувати на змову мереж АЗС.
На думку старшого експерта з економічних питань DixiGroup Тараса Ткачука, на вартість пального в Україні головним чином впливає два чинники: світові ціни на нафту та курс гривні. Відповідно знецінення національної валюти у купі з подорожчанням нафти спричинили зліт вартості пального. «У ситуації, коли майже 80 відсотків нафтопродуктів в Україні — це імпорт, ми маємо пряму кореляцію ціни до іноземної валюти, за яку: а) цей продукт купується; б) до якої прив’язаний акциз на пальне. Тому на запитання: чому ціни на нафту падають, а вартість пального в Україні зростає, відповідь проста — треба зважати на курс гривні до долара чи євро. Якщо подивитися на доларовий еквівалент цін на пальне, то побачимо, що вони не зростали, а часом навіть зменшувалися», — вважає Тарас Ткачук.
Про те, що світові ціни на нафту спричинили зростання вартості пального й в інших країнах, зокрема і у Росії, наголосив державний уповноважений Антимонопольного комітету України Валерій Полюхович. За його словами, український ринок не міг не відреагувати на таку тенденцію. Утім, чиновник визнав, що АМК таки розслідує одну справу про підозру кількох мереж АЗС у ціновій змові. «У нас є одна така справа, що перебуває на етапі розслідування, а саме (розслідуються. — Ред.) ознаки схожих антиконкурентних дій на роздрібному ринку світлих нафтопродуктів. Учасниками цієї справи є компанії, що належать до груп WOG, OKKO та SOCAR», — розповів Валерій Полюхович. Водночас, як він підкреслив, загалом між українським й світовим зростанням цін на нафту та нафтопродукти значних диспропорцій немає.
Нині експерти очікують невелике зниження вартості світлих нафтопродуктів, адже світові ціни на чорне золото трохи зменшилися, й гривня стабілізувалася.