На контролі «Голосу України»: ремонт доріг

На мосту автодороги, що з’єднує Кропивницький та Олександрію через Нову Прагу (на знімку), гинули люди. Від гербіцидів, що потрапляли в річку з перевернутих вантажівок, дохла риба, а сам міст стоїть, ніби бомбами побитий... Що ще потрібно, щоб розчулити дорожників і змусити працювати?!

В авто, яке потрапило в чергове ДТП через аварійний стан цього мосту, перебувало троє осіб. Двоє вибралися з нього вже у воді, а потім дістали третього. Але чоловік помер у реанімації. Машину піднімали водолази та рятувальники.
— Ви думаєте, тут легко впоратися з керуванням? Дорога вкрай погана, поворот стрімкий, огорожа давно поламана, — розповідає житель селища Олександрійське Валентин Гаврюшенко. — Вантажівки падали в річку й задовго до цього. Я бачив утоплену фуру з харчами, що їх збирали люди взимку на льоду. Падали машини з порожніми пляшками, з гербіцидами... Одне слово, ми, місцеві мешканці і рибалки, просимо вас — нагадайте ще раз дорожникам про страшну дорогу, неогороджений міст. Я зараз сиджу біля нього, рибалю, як на голках: боюся, що на мене згори звалиться якийсь автомобіль.
Тим часом мостом проходять регулярні автобусні рейси на Шарівку, Гайове, Кропивницький, Нову Прагу...
Світ досі обговорює трагедію в італійській Генуї і шле співчуття родинам загиблих. Грандіозна за конструкцією і довжиною шляхопроводу споруда на вигляд була надійною до останнього дня. Але раптом не витримала навантаження. Тим часом в Україні є тисячі діючих мостів, які не те що не здаються надійними, а навпаки, всім своїм виглядом волають, що їх потрібно негайно ремонтувати, щоб уникнути людських жертв.
Про ймовірність таких катастроф в Україні нещодавно говорив навіть сам міністр інфраструктури Володимир Омелян: «Ми маємо справу з мостами, які збудовані 50—60 років тому. Вони морально і фізично зношені. І розраховані на інші навантаження, аніж у них є. Якщо ми говоримо про всю державу, то це майже 16 тисяч мостів, половина з яких у неналежному стані» (! — Авт.).
Архітектори, наприклад завідувач кафедри Київського університету будівництва та архітектури Микола Дьомін, упевнені, що залізобетонні мости повинні прослужити сто років. Одна умова — їх потрібно постійно обстежувати й ремонтувати. А цього ніхто не робить. Причину пояснює той же Володимир Омелян: «Коштів на обстеження і ремонт українських мостів хронічно бракує. Тому насамперед ремонтують найаварійніші шляхопроводи. За минулі два роки були капітально відбудовані 60 мостів. І приблизно 200 — відреставровано.
Нехитрі підрахунки свідчать — за 15—20 років, може, й відремонтуємо всі аварійні. Але ж за цей час підтягнуться інші...
Навіть у Києві нагального ремонту потребують 78 мостів. Кошторис одного — понад мільярд гривень. Загальний — майже сто мільярдів. А бюджет Києва — п’ятдесят. То куди в пожежному порядку держава спрямовуватиме гроші: в столицю чи, приміром, в Олександрійський район, де 20 травня з мосту над річкою Бешка злетіло авто Daewoo Nexia з водієм та пасажирами?..
Про що думають безвідповідальні «відповідальні особи», спостерігаючи за подіями, які відбуваються на мосту через Бешку? Чекають повторення?

Факт

Старе огородження на мосту, що перед Захарівкою Новоукраїнського району тієї само Кіровоградської області на дорозі міждержавного значення М-13 Кропивницький — Платонове (що на Кишинів), знищене автобусом, який злетів у кювет і в якому загинули люди, відновили аж через рік чи півтора після трагедії.

P. S. Після чергової аварії і трагедії з людськими жертвами парапет на мосту так і не відновили й через півроку. Немає у дороги державного значення господаря чи в дорожників немає керівника?

Фото Івана КОРЗУНА.