Перевірку здійснили торік, а тому її результати ввійшли до звіту палати за 2018-й, представленого наприкінці травня в парламенті.

Проводили її для «встановлення фактичного стану справ та надання оцінки з приводу законного, ефективного використання в 2016—2017 роках і першому півріччі 2018 року державним підприємством «ПРОЗОРРО» майна, матеріальних, нематеріальних та інших активів та розпорядження ними». Аудит також мав на меті визначити фактичний стан справ законності, своєчасності та повноти прийняття управлінських рішень Міністерством економічного розвитку і торгівлі щодо здійснення функції уповноваженого органу управління об’єктом державної власності та стану сплати державним підприємством «ПРОЗОРРО» податків, зборів та інших платежів, що мають фінансові на-слідки для державного бюджету. Аналізувалися і рівень управління фінансово-господарською діяльністю підприємства «ПРОЗОРРО» та досягнення визначених цілей і завдань, а також стан внутрішнього контролю. Унаслідок такої перевірки фахівці Рахункової палати рекомендували передати систему «ProZorro» в управління уповноваженого органу в сфері публічних закупівель Мінекономрозвитку. Експерти наголошували: це врегулює питання витрачання бюджетних коштів на утримання системи та створить умови для збільшення надходжень до бюджету.

«У 2017 році система закупівель була непродуктивна та нерезультативна», — йдеться у щорічному звіті Рахункової палати. Такий висновок зроблено з огляду на те, що майже 74 відсотки всіх замовників, на яких поширювалася дія закону про публічні закупівлі, не застосовували процедури публічних закупівель. Під час аудиту з’ясувалося, що інформаційно-аналітичні ресурси bi.prozorro.org та bipro. prozorro.org перебувають у власності громадської організації, а це створювало ризики для визнання достовірною інформації, яка надається в рамках цієї системи. Адже контроль за її збором та формуванням з боку державних органів був повністю відсутній. Фахівці Рахункової палати також виявили, що в системі «ProZorro» не існувало модуля «економія коштів». Істотні проблеми виникали внаслідок опції автоматичного зупинення процедури публічних закупівель на підставі поданої скарги. Термін розгляду таких скарг міг затягуватися аж до 120 днів. Вказали експерти й на низку правових прогалин. Зокрема, на недосконалість Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків. Тільки через це у 2017 році державний бюджет недоотримав 65 мільйонів гривень доходів, порахували фахівці. Окрім цього, через цей Порядок сформувалися ознаки монополізації ринку в сфері надання послуг електронної системи закупівель. Положення цього нормативного акта рекомендували привести у відповідність до закону про публічні закупівлі.

У річному звіті зазначається, що порушень законодавства у сфері публічних закупівель виявлено на загальну суму 45,5 мільйона гривень. Їх допускали на різних стадіях — від укладення договорів без проведення процедур до обрання переможцями торгів тих, хто не відповідає кваліфікаційним критеріям.

З огляду на рекомендації, надані за результатом проведеного аудиту, державне підприємство «ПРОЗОРРО» поінформувало Рахункову палату про завершення робіт задля міграції системи «ProZorro» із серверів платформи Amazon web-services до дата-центру, розташованого на території України. У лютому цього року система «ProZorro» отримала атестат відповідності, який засвідчує, що ця система забезпечує захист інформації відповідно до вимог нормативних документів з технічного захисту інформації. Для поліпшення системи внутрішнього контролю ДП «ПРОЗОРРО» розроблено та затверджено порядок ведення договірної роботи, наказ про облікову політику підприємства та інструкцію з діловодства. З урахуванням рекомендацій Рахункової палати оновлено також статут цього державного підприємства відповідно до фактичних напрямів його діяльності.