Ці та десятки інших питань розглянули депутати Запорізької міської ради восьмого скликання на третій сесії.

На початку засідання міський голова Володимир Буряк заявив про те, що в Запоріжжі цього опалювального сезону не підвищуватимуть тарифи на тепло і гарячу воду.

Він закликав депутатів ухвалити звернення до центральної влади з вимогою забезпечити фінансову стабільність у сфері надання комунальних послуг. У ньому йдеться про необхідність вирішити низку питань на державному рівні. Адже через неврегульованість тепловики зазнають збитків, зокрема і концерн «Міські теплові мережі». Так, через зростання вартості природного газу його збитки за рік становитимуть понад 400 мільйонів гривень.

«Це не політичне, а суто технічне рішення, яке необхідне, зокрема, і для того, щоб збалансувати міський бюджет», — зазначив Володимир Буряк.

Зокрема, депутати пропонують передбачити в повному обсязі в державному бюджеті України компенсацію підприємствам теплопостачання збитків, що виникли внаслідок законодавчих змін, зростання цін на природний газ. І щоб збитки підприємств теплопостачання не зростали — розробити механізм формування ціни на природний газ тепловикам для потреб населення на тому самому рівні, що і для населення.

Через те що бюджет Запоріжжя було ухвалено раніше, ніж обласний, постала необхідність змін міського бюджету, що стосуються потреб освіти. Область змінила розміри трансфертів для міста. Так, на 11,3 млн грн збільшилися дотації на утримання закладів освіти та охорони здоров’я. Ці кошти планують скерувати на виплату заробітної плати з нарахуваннями персоналу закладів загальної середньої освіти.

Також було розглянуто питання передачі на баланс держави ділянки автомобільної дороги Харків — Сімферополь — Алушта — Ялта загальною протяжністю 14,241 км, яка розташована в Шевченківському і Комунарському районах міста і перебуває у комунальній власності громади Запоріжжя.

«Багаторічний термін експлуатації, нестабільний температурний режим, інтенсивний рух великогабаритного транспорту негативно впливають на стан асфальтового покриття, тому воно потребує ремонту. Фінансові ресурси Запоріжжя і дрібні ремонтні роботи, які регулярно проводив балансоутримувач, не дають змоги привести ділянку вказаної дороги до належного стану відповідно до встановлених стандартів», — зазначили ініціатори сесійного проекту.

Як наслідок — було прийнято рішення передати ділянку у сферу управління Державного агентства автомобільних доріг України. І надалі її можна буде ремонтувати в рамках державної програми і за рахунок коштів держбюджету.

Офіційно

«Запоріжці платитимуть за тарифом, який було затверджено кілька років тому, навіть в умовах постійного зростання вартості природного газу для тепловиків», — сказав міський голова.

До речі

Асоціація міст України досягла домовленості з центральними органами влади про підписання Меморандуму про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сферах централізованого постачання теплової енергії та гарячої води. У прийнятому на сесії зверненні пропонується забезпечити його якнайшвидше підписання.